חצבת התגלתה בקרב פליטים אפגנים שאוכלסו בעיר האוהלים שהוקמה בוויסקוניסן
גורמי בריאות גילו מקרה של המחלה, אשר על פי ה-CDC היא נחשבת ל"מדבקת ביותר". במסמך פנים ממשלתי נכתב: "כל מי שהיה במגע עם החולה, נמצא בבידוד"

הבסיס הצבאי פורט מקוי שבוויסקונסין, זיהה השבוע מקרה של חצבת בזמן שאלפי פליטים אפגנים מאוכלסים בעיר האוהלים שהוקמה בבסיס, כחלק מהפינוי ההמוני בעקבות השתלטות הטליבאן על אפגניסטן.

פליטים אפגנים מגיעים לשדה התעופה הבינ"ל וושינגטון דאלס (צילום: רויטרס)

בהודעת דוא"ל פנים ממשלתית, שהגיעה לידי רשת 'פוקס ניוז', נכתב כי גורמים צבאיים אישרו מקרה של חצבת ביום ראשון. "כל אלה שהיו במגע עם האדם הנגוע בבסיס נמצאים בבידוד, ואנו נמצאים בהליך של מניעה וחיסונים", נכתב.

במקביל, פקיד בכיר בממשלת ארצות הברית אישר ל'פוקס ניוז' כי גורמים רשמיים זיהו מקרה אחד של חצבת, כחלק ממה שהם מכנים 'תהליך מיון בריאותי'.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, מגדיר את החצבת כנגיף "מדבק ביותר", שיכול להתפשט על ידי שיעול, עיטוש ואנשים אשר נחשפים לאוויר מזוהם או נוגעים במשטחים נגועים ולאחר מכן בפנים. לדברי הסוכנות האמריקנית, הווירוס מאוד מדבק, עד כדי כך שאם אדם אחד חולה בו, עד 90% מהאנשים שקרובים אליו ואינם מחוסנים – יידבקו. כמו כן, הנגיף יכול להישאר עד שעתיים במרחב האווירי.

כמו כן, על פי ה-CDC, אפגניסטן היא המוקד השביעי בגודלו בעולם של מקרי חצבת.

בהודעה שנשלחה לגורמים הממשלתיים, נמסר כי בשל אופיה המדבק של המחלה, בסיס פורט מקוי הפסיק לקבל מפונים "בשלב זה", והוא פעול לרכוש את החיסונים הנדרשים. עם זאת, דובר כוח המשימה אמר כי הבסיס עדיין מקבל פליטים.

הדובר אמר ל'פוקס ניוז' כי הם אינם מורשים לפרט על מקרים רפואיים ספציפיים, אך ציין כי "בריאות האפגנים בפורט מקוי נמצאת בראש סדר העדיפויות", וכי הם מספקים בדיקות רפואיות וחיסונים לפי הצורך.

הנושא מגיע על רקע דאגה מתמשכת מסיכונים בריאותיים הקשורים לפינוי פליטים אפגנים. עיתון ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי בין הפליטים שהגיעו לשדה התעופה בדאלאס ב-29 באוגוסט, התגלו שישה מאומתים בנגיף הקורונה.

במסמך של משרד הביטחון נמסר כי כל האפגנים אשר מגיעים לארצות הברית, עוברים בדיקת קורונה, ומסרו כי יש להם הזדמנות לקבל את החיסון נגד הנגיף, כמו גם חיסונים אחרים, ללא עלות.

YOU MIGHT ALSO LIKE