"לא מסוגלים לספק טיפול ראוי": איידהו מכריזה על מצב חירום בבתי החולים
רשויות הבריאות במדינה נאלצו לקבל את ההחלטה בעקבות הזינוק בכמות נשאי נגיף הקורונה שזקוקים לאשפוז, כמו גם בעקבות מחסור בכוח אדם. המדיניות תישאר בתוקף עד שהעומס יירד. מושל המדינה: "אנא מכם, גשו להתחסן"

שירותי בריאות במדינת איידהו הכריזו על מצב חירום, במסגרתו יחול קיצוב בשירותי הבריאות הניתנים בבתי החולים ובמרפאות, וזאת על רקע הכמות הגדולה של חולי קורונה שזקוקים לאשפוז.

חולה קורונה באחד מבתי החולים של איידהו, בשבוע שעבר (צילום: AP)

עם 1,839,106 תושבים, איידהו הינה המדינה ה-38 בגודלה בארצות הברית (מבחינת אוכלוסייה), ומאז פרוץ משבר הקורונה אשתקד אובחנו במדינה 225,544 מקרים, ו-2,379 תושבים מתו בעקבות הידבקות בנגיף.

כ-10% מסך המקרים (21,453) אובחנו במהלך החודש האחרון, ורק 43% מהאוכלוסייה, או 744,460 תושבים, מוגדרים כמחוסנים 'באופן מלא'. אי לכך, מחלקת בריאות הציבור והרווחה של איידהו הכריזה על מצב חירום ביום שני, ופרסמה הודעה על כך מוקדם יותר הבוקר (שלישי).

על אף שהכרזת החירום חלה בכל רחבי איידהו, רשויות הבריאות סיפרו שבתי החולים העמוסים ביותר נמצאים בצפון המדינה: "קיים מחסור עצום, הן בכמות מיטות האשפוז הפנויות והן מבחינת רופאים ואחים, בבתי החולים בצפון המדינה. מחסור זה נובע מזינוק חד במטופלים החולים בקורונה וזקוקים לאשפוז", הסבירו במחלקת הבריאות.

מושל איידהו, בראד ליטל (צילום: AP)

בפועל, הכרזת החירום תגרום לכך שרופאים ייאלצו לקבל החלטות קשות ביותר, למשל לבחור מי מתוך מספר מטופלים יזכה לקבל מיטת אשפוז (בהתאם לסיכויים לשרוד את המחלה). במקרים קיצוניים ביותר, יתכן שרופאים וצוות העובדים ייאלצו לסרב לקבל מטופלים חדשים.

עם זאת, ההכרזה גם תסייע לצוות הרופאים בכך שתסיר מכשולים בירוקרטיים רבים ותאפשר לאשפז חולים בחדרים שאינם ייעודיים לכך, למשל כיתות לימוד וכדומה.

"הכרזת החירום היא הברירה האחרונה", הסביר מנהל מחלקת בריאות הציבור ורווחה באיידהו, דייב ג'פסן, "המשמעות היא שכיום אין לבתי החולים את המשאבים הנדרשים על מנת לספק טיפול ברמה המצופה".

ג'פסן אף הפציר בתושבי המדינה לסייע בהורדת התחלואה: "זו החלטה שקיוויתי שנוכל להימנע ממנה", הוא אמר והוסיף, "הכלים הטובים ביותר לתיקון המצב הם שיותר אנשים יתחסנו, ולוודא שאנחנו חובשים מסכות בחללים סגורים וגם בחללים פתוחים צפופים. אני מבקש מכולם לבחור להתחסן בהקדם".

בית חולים בבירת איידהו, בויסי (צילום: Shutterstock)

גם מושל איידהו, בראד ליטל, התייחס להכרזת החירום: "זו נקודה חסרת תקדים - ויש לומר גם בלתי רצויה - בהיסטוריה של המדינה שלנו", הוא אמר והוסיף, "אנא מכם, גשו להתחסן".

הכרזת החירום תישאר בתוקף עד להודעה חדשה, ובמחלקת הבריאות הסבירו שהמדיניות תוסר רק כאשר מספר המאושפזים יירד, או כמות המיטות ועובדים תעלה.

נכון ל-1 בספטמבר (המועד האחרון שבו נמסר עדכון), ברחבי איידהו אושפזו יותר מ-500 חולי קורונה - כשליש מתוכם בטיפול נמרץ.

YOU MIGHT ALSO LIKE