דיווחים על 100 אמריקאים שנותרו באפגניסטן - התקווה לחייהם? קטאר
קשה לדעת מי מנהל את העסק מאחורי הקלעים אם זו סוזן רייס, ברק אובמה , לורטה לינץ' או אריק הולדר, מה שבטוח אמריקה לא עומדת בהבטחותיה ולא ברור למה העסקים נמשכים כרגיל, מצד שני אפילו ב-CNN מתחילים לשאול את הממשל שאלות קשות

זוכרים כשג'ו ביידן אמר לג'ורג' סטפנופולוס מ-ABC רק לפני שלושה שבועות שאם אזרחים אמריקאים יישארו באפגניסטן מעבר ל-31 באוגוסט, "אנחנו נשארים, נוציא את כולם?"

זה היה שקר, ועל פי העדכון האחרון של הבוס בבית הלבן, רון קליין, כמאה אזרחים אמריקאים נותרו מאחור באפגניסטן כשכזכור הטיסות מחוץ לקאבול הסתיימו בשבוע שעבר.

אז מה עכשיו? ובכן, בהנחה שאפשר בכלל לסמוך על כל דבר שיוצא מממשל ביידן בשלב זה, אמר קליין כי הם מקווים שקטאר תחדש את קשרי האוויר עם הבירה האפגנית בימים הקרובים, מה שיכול לאפשר לאמריקאים לעזוב.

"אנו יודעים שלרבים מהם יש בני משפחה. רבים מהם רוצים להישאר", אמר קליין ביום ראשון ב"מצב האיחוד" של רשת CNN.

"אבל אלה שרוצים לעזוב, אנחנו הולכים להוציא אותם, כפי שאמר הנשיא".

מי שעבד אצל ברק אובמה אמר גם כי הממשל פועל לפינוי אפגנים נוספים עם אשרות מהגרים מיוחדות.

קטגוריה שבמרכזה אפגנים שהיו בעלי ברית של ארה"ב במהלך נוכחותה הצבאית בת ה-20 שנה, אם כי אנו בהחלט מקווים שהם לא יעצרו את נשימתם, שכן אפילו מוצא התעמולה של הממשל, CNN, לחץ על הטענה הזאת ואומר כי  "ישנם דיווחים אמינים על שהטליבאן צד [SIVs] באופן שיטתי, רבים מהם והורג אותם. שמעתם. על זה, ומה הממשל עושה בנידון?"

גם קליין לא נתן תשובה רבה לשאלות האלה.

באשר לקטאר, שיחד עם טורקיה נתפסה כ"חבל ההצלה לעולם החיצון" של אפגניסטן, מדינת המפרץ הזעירה אך העשירה במיוחד, סירבה לקחת אפילו אחד מ-50,000 הפליטים האזרחיים האפגנים שנחתו על אדמתה.

במקום זאת הם הועברו לאירופה וארה"ב, אפילו כשקטאר אירחה את הטליבאן במשך 20 שנה כפי שמציין מומחה מדיניות החוץ וואליד פארס.

כרגע הפיאסקו ששמו אפגניסטן לא עמד להסתיים בקרוב, אך מה שכן עלולים הם חיי האמריקאים ובני בריתם אשר נותרו בשטח.

YOU MIGHT ALSO LIKE