פופולריות בשפל: סקר חדש טוען - "לו היו הבחירות נערכו היום - טראמפ היה מביס את ביידן"
משבר הגבול בדרום ארה"ב, המבוכה האמריקאית באפגניסטן, והכלכלה שלא מצליחה להמריא כולם פקטורים קובעים בסקר החדש

'דירוג האישור' (Approval rating) של הנשיא הנוכחי קיבל מכה בעקבות הנסיגה המביכה של ארה"ב ונאט"ו מאפגניסטן והמשך מאמצי פינוי עד לרמה שאם היו נערכות בחירות מחדש דונלד טראמפ היה מנצח את יריבו הדמוקרטי כך על פי סקר חדש.

סקר של מכללת אמרסון שפורסם ביום שישי מראה כי 47 אחוזים מהמצביעים יעדיפו את טראמפ לעומת 46 אחוזים שאמרו שהם יתמכו ביידן.

כ-6 אחוזים מהנסקרים היו בוחרים במועמד אחר.

הסקר הארצי של 1,200 מצביעים רשומים, שנערך בין ה-30 באוגוסט ל-1 בספטמבר, מגלה כי 39 אחוזים מהדמוקרטים יעדיפו מועמד אחר למפלגה שיתמודד בשנת 2024 מאשר ביידן.

זאת לעומת 67 אחוזים מהרפובליקנים שהודיעו כי יתמכו שוב במועמדותו לראשות ה-GOP.

"נתונים אלה מצביעים על כך שהרפובליקנים רוצים שטראמפ או מועמד טראמפיסטי יהיה המועמד שלהם, או שחצי מהם עשויים להיפרד מהמפלגה", אמר ספנסר קימבל, מנהל הסקר של קולג' אמרסון.

הרייטינג של ג'ו ביידן בינתיים צנח.

הנשיא נתון תחת אש בשל נסיגתם המהירה של הכוחות האמריקאים מאפגניסטן שפתחה את הדרך לטליבאן להשתלט מחדש על המדינה עם מעט התנגדות במדינה בדרום אסיה, תוך שהצבא האמריקאי מותיר נשק ואזרחים מאחור.

ממוצע הסקרים של RealClearPolitics מגלה כי אישור דירוג האישור של ביידן עלה אמנם ביותר מ-4 אחוזים, מאז הדירוג הגרוע ביותר שלו עד כה, אך הוא עדיין מתחת ל-50 אחוזים.

נכון לעתה יותר מ-49 אחוזים מהנשאלים אינם מאשרים את תפקודו של ביידן בעוד שרק 45 אחוזים תומכים בו.

באשר לטראמפ, הוא לא ציין באופן סופי שהוא יתמודד בשנת 2024, אך פיזר רמזים רבים שעוררו השערות.

ג'ייסון מילר, יועץ בכיר לשעבר של טראמפ, אמר בחדשות צ'דר ביום חמישי כי "די ברור" שה-POTUS לשעבר ירוץ שוב בשנת 2024, והעריך את הסיכויים אי שם בין "99 ל-100 אחוזים".

"הייתה לי שיחה טובה איתו אמש, ואני אלך לראות אותו עוד כמה ימים כאן... הוא לא אמר לי את המילים הקסומות, אבל אם אתה מדבר איתו במשך כמה דקות, זה די ברור שהוא רץ", הוסיף מילר.

YOU MIGHT ALSO LIKE