בדרך לאמריקה: כלות בנות 12, פדופילים, וטרוריסטים - ארצות-הברית מנסה לזהות למעלה מ-123,000 אפגנים הנוחתים בשטחה
הכאוס שהותירה אמריקה באפגניסטן מגיע הישר ללב ארה"ב, כל הפרטים על כמה מהתופעות המטרידות ביותר שמשום מה לא מעוררות את בכירי ממשל ביידן להפר את שתיקתם

ארה"ב מנסה לזהות ולטפל ב-100 אלף אפגנים פלוס שפונו מקאבול כשדיפלומטים אמריקאים נואשים להנחיות על סיווג בשל טענות על סחר מיני בבנות קטינות המתרחש בקרב האפגנים, בעוד שלפחות 100 בני אדם כבר סומנו בשל קשרי טרורי.

הנשיא ג'ו ביידן מכריז כי משימת החילוץ הייתה הצלחה "יוצאת דופן", והצביע על 124,000 איש שחולצו בעקבות השתלטות הטליבאן. עם זאת, פחות מ-6,000 היו אזרחים אמריקאים, ורוב האפגנים שהגיעו לטיסות הפינוי לא היו המתרגמים שעבדו עם כוחות נאט"ו או עובדים מקומיים של ארגונים לא ממשלתיים מערביים.

מזכיר המדינה, אנטוני בלינקן, אמר לעיתונאים ביום שישי כי הממשל "עדיין מברר" מיהם כל המפונים, אך טען כי עד 80% מהם היו אפגנים "בסיכון".

בינתיים, מסמכי משרד החוץ הפנימיים דלפו ל-CNN ו-AP והצביעו על דאגה מצד גורמים רשמיים בארה"ב ממה שנראה כמו סחר מיני - דיווחים על נערות אפגניות קטינות המופיעות כ"נשים" של גברים מבוגרים בהרבה. דיפלומטים בדוחא שבאיחוד האמירויות הערביות - שם טופלו מפוני אפגניסטן - התייחסו לאירועים "רבים" מסוג זה. גורמים רשמיים בפורט מקוי בויסקונסין, לשם הובאו המפונים, ביקשו "הדרכה דחופה" בנושא כלות-ילדות אלה, כך דיווח AP ביום שישי, וציין מסמכים פנימיים שברשותם.

גורמים דיברו גם על דיווח מאבו דאבי שתיעד טענות שכמה מהבנות נאנסו.

"צוות בבסיס פורט-מקוי דיווח על מספר מקרים של נשים קטינות שהוצגו כ"נשואות" לגברים אפגנים מבוגרים, כמו גם למשפחות פוליגמיות", נכתב בדו"ח מצב של כוח המשימה באפגניסטן, מתאריך ה-27 באוגוסט שצוטט על ידי AP.

"משרד החוץ ביקש הדרכה דחופה".

הדיווחים משכו את תשומת לבו של הסנאטור טד קרוז, שהאשים את ממשל ביידן בייבוא ​​"אסון זכויות אדם" לארה"ב ובניהול "סחר ילדים פשוטו כמשמעו".

מאוחר יותר פרסם קרוז הצהרה המאשימה את הבית הלבן בכך שהוא ממהר להביא את המפונים לארה"ב, מאיים על ביטחונם ובריאותם של האמריקאים בכך שלא מסנן אותם לאיתור קוביד-19 או קשרי טרור פוטנציאליים, ואף ממריץ התעללות. "היו מספר מקרים של כלות-ילדים ומשפחות פוליגמיות מאפגניסטן שהגיעו לבסיסים צבאיים כאן באמריקה כחלק מהפינוי שהשתבש", אמר קרוז. "כל פקידי ביידן-האריס המקושרים לחרפה זו צריך לתת דין וחשבון".

יועצו של קרוז, עמרי קרן, הדגיש גם נושאים אחרים, כגון מפונים שמסומנים כקשורים לקבוצות טרור או לטליבאן. על פי חדשות NBC, מתוך 30,000 האפגנים שהובאו לארה"ב עד כה, כ-10,000 נזקקו ל"סינון נוסף".

100 מסומנים לקשרי טרור אפשריים היו בין אותה קבוצה, ושניים מהם הוטסו לקוסובו להמשך בדיקה.

מוקדם יותר השבוע דיווח ברייטברט כי לפחות אחד מהפליטים הוא למעשה אנס מורשע, שגורש מארה"ב בשנת 2017, אך כעת חזר כחלק מהמעלית האווירית. מקורות של רשת NBC אמרו ביום שישי כי "מפונים אחרים" שנמצאים כיום באזור וושינגטון הבירה גורשו מארה"ב בשל עבירות פליליות, וכי כעת הרשויות מנסות להחליט מה לעשות איתם.

מדינות אחרות שקלטו פליטים אפגנים דיווחו גם על בעיות.

שר הפנים הגרמני סימן עד כה כי שלושה מהפליטים היו בעלי מסמכים מזויפים וארבעה שגורשו בעבר בגלל "פשעים חמורים", אמר שר הפנים הורסט סיהופר לכתבים ביום שישי.

בינתיים, מאות עיתונאים העובדים במימון הממשל האמריקאי נותרו מאחור באפגניסטן, כמו גם מתורגמנים רבים בהווה ובעבר שעבדו עם חיילים אמריקאים לאורך השנים-כולל אדם בשם מוחמד שעזר להציל את הסנאטורים דאז ביידן, ג'ון קרי וצ'אק האגל כשהמסוק שלהם ירד בסופת שלגים בשנת 2008.

YOU MIGHT ALSO LIKE