"תסמונת דלקתית רב-מערכתית בילדים (MIS)": האיחוד האירופי בוחן תופעת לוואי נדירה בחיסון פייזר
היא נקראה לראשונה תסמונת דלקתית רב-מערכתית לילדים וחלקה תסמינים דומים למחלת קוואסאקי ותסמונת הלם רעיל, עתה רגולטור התרופות האירופי בוחן קשר בינה ובין חיסון פייזר

ארגון התרופות של האיחוד האירופי מסר כי הוא בוחן את הסיכון למצב של דלקתיות-גוף רב מערכתית הנגרמת בשל חיסון Pfizer-BioNTech כנגד קורונה.

צוות הבטיחות של סוכנות התרופות האירופית בוחן דיווח על נער צעיר בן 17 מדנמרק שפיתח תסמונת דלקתית רב-מערכתית (MIS).

הנער התאושש לחלוטין, אמרה הסוכנות והוסיפה כי המצב דווח גם לאור חיסוני COVID-19 אחרים. "MIS נדיר ושיעור ההיארעות שלו לפני מגיפת COVID-19 היה בסביבות 2 עד 6 מקרים לכל 100,000 בשנה אצל ילדים ובני נוער מתחת לגיל 20 ומתחת ל-2 מקרים ל-100,000 בשנה אצל מבוגרים בני 20 שנים או יותר", אמר הרגולטור בהודעתו. "בשלב זה אין שינוי בהמלצות הנוכחיות של האיחוד האירופי לשימוש בחיסוני COVID-19".

חמישה מקרים של MIS דווחו באיחוד החל מה-19 באוגוסט בעקבות חיסון פייזר, ואילו מקרה אחד דווח על חיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון ושל מודרנה, אמר הרגולטור האירופי.

נתוני הבטיחות שפרסמו ה-CDC ופייזר ביום שני לא כללו מקרי MIS בקרב מי שנטלו את החיסון, שקיבל אישור מלא בארצות הברית בחודש שעבר.

צוות הבטיחות האירופי מסר כי הוא חוקר מקרים של קרישי דם בוורידים, המכונים טרומבואמבוליזם ורידי, בקשר לזריקת ג'ונסון אנד ג'ונסון.

"טרומבואמבוליזם ורידי נכלל בתוכנית ניהול הסיכונים עבור חיסון COVID-19 כנושא בטיחותי שיש לבחון, בהתבסס על שיעור גבוה יותר של מקרים של טרומבואמבוליזם ורידי שנצפה בתוך הקבוצה המחוסנת לעומת קבוצת הפלסבו במחקרים הקליניים הראשונים שנעשו לאשר חיסון זה", על פי סוכנות התרופות האירופית.

COVID-19 היא מחלה הנגרמת על ידי נגיף המק"ס (המפלגה הקומוניסטית הסינית) MIS בקרב ילדים, בינתיים, הוא מצב רפואי שהפך ידוע לאחרונה כקשור בנגיף, על פי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן.

היא נקראה לראשונה תסמונת דלקתית רב-מערכתית לילדים וחלקה תסמינים דומים למחלת קוואסאקי ותסמונת הלם רעיל.

חשוב להבין כי הערכה מדוקדקת של MIS מתמשכת, ולא הוסק כי חיסוני mRNA COVID-19 גורמים ל- MIS", אמר דובר פייזר לרויטרס.

YOU MIGHT ALSO LIKE