נשים וילדות אפגניות נאלצות להינשא לגברים רנדומלים - רק כדי לברוח מהמדינה
גורמים אמריקנים חוששים מפני סחר בבני אדם, כאשר משפחות משלמות אלפי דולרים לגברים אשר זכאים לחילוץ מקאבול - כדי שיקחו איתם את הנשים

גורמים אמריקניים רשמיים, אשר עוסקים בפינוי פליטים אפגנים, התריעו לאחרונה את משרד החוץ על מקרים בהם נשים ונערות נאלצו להינשא, או הגיעו עם גבר והעמידו פנים כי הם נשואים - וזאת על מנת להעלות את הסיכוי להיות זכאים להיחלץ מאפגניסטן ולברוח מהטליבאן. כך נמסר מפי מקורות המעורים בנושא.

(צילום: Getty Images)

המקורות סיפרו כי המקרים נחשפו בזמן שאפגנים רבים המתינו במרכזי העברה לחו"ל. הם הדגישו את הייאוש בקרב האפגנים לברוח מהמדינה לאחר שארגון הטרור האכזרי השתלט על המדינה, והחשש מהמשמעות השלטון האסלאמי הקיצוני על נשים ונערות.

לא ברור מהו היקף התופעה הזו, אבל זה העלה מספיק חששות אצל דיפלומטים אמריקנים הנמצאים באיחוד האמירויות הערביות, כדי שישלחו הודעה על כך לגורמים רשמיים. 

המקורות מסרו שנשים וילדות אפגניות ששוכנו באחד ממרכזי הפינוי באיחוד האמריויות, סיפרו כי המשפחות שלהן אילצו אותן להתחתן מחוץ לשדה התעופה קאבול, כדי שיוכלו להימלט מהמדינה. בכמה מהמקרים שדווחו, המשפחות שילמו לגברים אשר זכאים לפינוי, סכומים של אלפי דולרים, רק כדי להינשא להן או לצלם תמונות כבעלים ולאפשר להן לצאת מהמדינה. 

(צילום: רויטרס)

אחד המקורות אמר כי דיפלומטים אמריקנים באיחוד האמירויות הדריכו את אלה שעובדים במרכזי הפינוי, כיצד לזהות קורבנות פוטנציאליים של סחר בבני אדם. 

ארצות הברית מסתמכת על מדינות שלישיות כתחנות זמניות לפני שהאפגנים מוטסים לארצות הברית או למדינות אחרות. ברגע שהם נמצאים בעצירה הזמנית, האפגנים עוברים בדיקה לפני שהם ממשיכים למדינה בה ישתכנו. חלקם יגיעו לארצות הברית, שם הם ישתכנו בבסיסים צבאיים שהפכו לעיר אוהלים. 

בפעם האחרונה שהטליבאן שלט באפגניסטן, בין השנים 1996 ועד 2001, הם סגרו בתי ספר לילדות ואסרו על נשים לעבוד. אחרי פלישת ארצות הברית למדינה, בעקבות פיגועי התאומים, ההגבלות על נשים צומצמו. כעת, הטליבאן מבטיח להקים שלטון אסלאמי כולל, אך לא ברור באיזו צורה זה ישפיע על נשים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE