בתי ספר בטקסס נסגרו לאחר ששני מורים מתו כתוצאה מהקורונה
מורים למדעי החברה, בת 41 ובן 59, מתו בהפרש של כמה ימים לאחר שחלו בנגיף, מה שהביא את הרשויות להחליט לסגור את מוסדות הלימוד למספר ימים

רובע במרכז טקסס סגר ביום שלישי את כל בתי הספר עד ל'לייבור דיי', וזאת בעקבות מותם של שני מורים לאחר שנדבקו בקורונה.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

פקידים ממחוז בתי הספר 'קולוני אינדפנדנט' הודיעו על סגירתם של חמישה בתי ספר למשך השבוע, אחרי שביום שבת מתו שני מורים מהקורונה – נטליה צ'אנסלר בת ה-41, מורה למדעי החברה בבית הספר 'קונלי ג'וניור'.

מותה של צ'אנסלר הגיע ימים לאחר מותו של דיוויד מקורמיק בן ה-59, גם מורה למדעי החברה באותו בית הספר. טרם התברר אם שני המורים קיבלו את החיסון נגד הקורונה.

בבית הספר נרשמו 51 מאומתים לקורונה מאז תחילת הלימודים ב-18 באוגוסט, ובימים האחרונים אותרו מקרים חדשים. כך אמרה ג'ולי בוטלברגה, עוזרת המפקח של המחוז.

בוטלברגה אמרה גם כי "לא מצאנו שום קשר" בין שני מקרי המוות. הם לימודי בשתי שכבות שונות, למרות שהם עבדו באותו התחום, אך בכל מקרה זיהינו כי חלה עלייה בהתפשטות המחלה גם לתלמידים בשתי השכבות".

בהודעת דוא"ל שפורסמה ביום שני, המפקח הכללי ווסלי הולט אמר כי הם מקווים ש"סגירת בתי הספר והחופש בחגים יתנו לאלה שחלו בנגיף או אלה אשר עשויים להיות חשופים אליו, זמן לעשות בידוד ולהחלים. סגירת בתי הספר תאפשר גם זמן לנקות ולחטות את כל המוסדות באופן יסודי".

ממוצע המאומתים החדשים לקורונה בשבוע במדינת טקסס, עמד ביום ראשון על 15,400, כך לפי נתונים שסופקו מהמרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC. ממוצע מקרי המוות היומיים עמד באותו היום על 200 ליום.

 

נער בן 12 מג'ורג'יה מקבל את החיסון לקורונה, מוקדם יותר השנה. מרבית הילדים שמאושפזים אינם זכאים להתחסן (צילום: רויטרס)

 

בתי הספר ברחבי המדינה מנסים לעשות ככל שביכולתם כדי לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, אך כשבועיים לאחר תחילתה – מספר הילדים ובתי הנוער המתאשפזים ברחבי ארות הברית ממשיך לזנק, ורופאים חוששים שבעקבות החזרה למוסדות הלימודים תחול התדרדרות נוספת.

לפני נתונים שפורסמו על ידי ה-CDC, בין ה-16 ל-22 באוגוסט התאשפזו, בממוצע, 303 ילדים ובני נוער בכל יום. ב-CDC הסבירו ציינו שזה הנתון הבוה ביותר מאז החלו לעקוב אחריו אחרי קצת יותר משנה.

YOU MIGHT ALSO LIKE