חשד לפיגוע טרור בטקסס: בן 33 רצח נהגת מונית – ופתח באש בתחנת משטרה
האירוע הסתיים כאשר אימראן עלי ראשיד נורה ונפצע באופן אנוש על ידי כוחות הביטחון. על פי ה-FBI, החשוד השאיר פתק ברכב שגנב, שם כתב "רטוריקה" ו"פרופגנדה" הזהה לארגון טרור

גבר מטקסס נורה ונפצע באורח אנוש על ידי כוחות הביטחון, לאחר שרצח את נהגת המונית איתה נסע ואז פתח באש בתוך תחנת משטרה מקומיות. כך דיווחו הרשויות, שמסרו כי ייתכן והוא קיבל השראה מארגון טרור.

איזבלה לואיס שנרצחה על ידי אימראן עלי ראשיד (צילום: תחנת משטרת גרלנד, איי.פי)

אימראן עלי ראשיד בן ה-33, הזמין בשעות הבוקר המאוחרות של יום ראשון נסיעה עם 'ליפט' בעיר גרלנד, וקיבל את איזבלה לואיס בת ה-26. כאשר הגיעה, ראשיד ירה בצעירה, הוציא אותה מהרכב ולקח אותו.

השוטרים הוזעקו לזירה, והם מצאו את גופתה המתה של לואיס, ולא איתרו את המכונית שלה. לדברי הרשויות, ראשיד לקח את הרכב לפלאנו, שם נכנס ללובי של המשטרה המקומית. בעודו מחזיק את הנשק, הוא הלך לעובד אזרחי וירה בו.

כאשר השוטרים שמעו את קולות הירי, הם מיהרו לפעול והחלו לירות בבן ה-33, כאשר אחד מהם פגע בו שלוש כדורים שפצעו את ראשיד בצורה אנושה.

המכונית של לואיס אותרה מאוחר יותר בחניון, והשוטרים מצאו בפנים פתק שבעקבותיו הם קראו ל-FBI. הרשויות לא מסרו מה בדיוק כתוב בדף, אך לפי מה שנמסר, המילים שראשיד כתב שם גורמים לחוקרים להאמין שהוא מחכה "רטוריקה" ו"פרופגנדה" של ארגון טרור. כך אמר מתיו דסארנו, סוכן מיוחד האחראי למשרד ה-FB בדאלאס.

"מהשלב הראשוני של החקירה, ויש לנו עוד דרך ארוכה, עולה כי ייתכן וראשיד קיבל השראה לביצוע מעשיו מארגון טרור זר", אמר דסארנו בתדרוך עיתונאים שנערך ביום שני. כמו כן ציין כי "בשלב זה אנחנו לא מאמינים כי החשוד קיבל סיוע מאחרים או שנאשים אחרים היו מעורבים בזה".

ראשיד נחקר על ידי היחידה ללוחמה בטרור של ה-FBI בין השנין 2013-2010, אך הוא לא נמצא כאיום, אמר דסארנו, שלא פירט מדוע מלכתחילה ראשיד היה על הכוונת של הסוכנות הפדרלית.

האלוף בדימוס דנה פיטארד (צילום: Getty Image)

לפני מספר ימים, האלוף בדימוס דנה פיטארד, אמר כי הבעיה הביטחונית הגדולה של ארצות הברית היא תומכי טרור קיצוניים "שכבר נמצאים בארצנו" ומהויים "בעיה גדולה" יותר מכל נושא אחר. 

"אני חושב שהבעיה הגדולה יבותר היא הרדיקלים שכבר בתוך המדינה", אמר פיטארד. ארגוני טרור, כמו אל-קאעידה ודאע"ש באפגניסטן, "יכולים להסית אנשים שכבר במדינה שלנו – מה שהם כבר הראו שהם יכולים לעשות, ובהצלחה", הוסיף בראיון שהעניק ימים ספורים לאחר הפיגוע בקאבול.

YOU MIGHT ALSO LIKE