שר בממשל אובמה משווה בין מתנגדי החיסונים למחבלי הטליבאן: "משוכנעים שהם נלחמים למען החופש"
ארי דאנקן, שכיהן כשר החינוך, טען כי הוא רואה "דמיון מרשים במחשבות ובפעולות" בין אלה שמתנגדים להגבלות הקורונה לטרוריסט שביצע את הפיגוע בקאבול

ארני דאנקן, שהיה שר החינוך בממשל אובמה, הטיח באנשים אשר מתנגדים לעטות מסכות על מנת להתגונן מפני הקורונה, כאשר טען שהם "נלחמים למען החופש" והשווה אותם למחבל המתאבד העומד מאחורי הפיגוע בשדה התעופה בקאבול, אפגניסטן.

דאנקן, שהיה בממשל של הנשיא לשעבר ברק  אובמה בין השנים 2009 עד 2016, אמר את הדברים ביום ראשון, זמן קצר לפני שהוחזרו לארצות הברית גופותיהם של אנשי הצבא האמריקני שנהרגו בפיצוץ הרצחני.

"שמתם לב לדמיון המרשים, הן במחשבות ובפעולות , בין המחבלים המתאבדים בשדה התעופה של קאבול לבין האנשים אשר מתנגדים למסכות ולחיסונים כאן?", כתב דאנקן בטוויטר. "שניהם מפוצצים את עצמם, גורמים נזק לסובבים אותם, ומשכונעים שהם נלחמים למען החופש".

ההשוואה זכתה לתגובות רבות ברשתות החברתיות, כאשר חלק מהמגיבים כינו את דבריו של דאנקן כ"לא מכבדים" כלפי משפחות הקורבנות שנהרגו בפיגוע. "כל כך לא מכבד. אתה חייב לאותן משפחות צבאיות התנצלות על השימוש בהן בצורה הזו. מגעיל", כתב אחד העוקבים בטוויטר.

מישהי אחרת כתבה בתגובה כי "ביום בו פגש הנשיא ביידן את הארונות שהכילו את גופות החיילים שנפלו כקורבנות למחבלים מתאבדים, אני לא יכולה לדמיין ציוץ לא הולם יותר מזה, ועוד של שר החינוך לשעבר. אין שום דמיון בין אי עטיית מסכות או התנגדות להתחסן, לטרור. בושה".

אתמול, כאמור, המלחמה הארוכה ביותר של ארצות הגיע הגיעה לסיומה בתום מבצע פינוי הכוחות האזרחים האמריקנים מאפגניסטן. 

"אני מודיע על סיומו של המבצע שלנו באפגניסטן, מטוס ה-C-17 גלובמאסטר האחרון המריאה בשעה 3:29 אחה"צ שעון חוף מזרחי בארה"ב", הסביר הגנרל קנת' מקנזי, מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית (USCENTCOM), "המבצע הצבאי, שמטרתו הייתה לפנות אזרחים אמריקאים, אזרחים ממדינות אחרות ומקומיים הנמצאים בסיכון, הסתיים".

YOU MIGHT ALSO LIKE