זהו שלטון הטליבאן: זמר אפגני הוצא להורג אחרי שהארגון הוציא את המוזיקה מחוץ לחוק
לדברי המשפחה, מספר חמושים הגיעו לביתו של המוזיקאי העממי וירו בראשו רק כי "בידר אנשים". זאת, מספר ימים לאחר שהכריזו כי "המוזיקה אסורה באסלאם"

זמר פולק אפגני הוצא להורג על ידי לוחמי הטליבאן, ימים ספורים לאחר שהארגון האסלאמיסטי הקיצוני הכריז כי "מוזיקה אסורה באסלאם".

לוחמי טליבאן (צילום: AP)

על פי המשפחה של פוואד אנדראבי, ששוחחה עם סוכנות הידיעות איי.פי, ביום שישי הגיעו מספר אנשים מהטליבאן לביתו ואף שתו איתו תה. כמה שעות לאחר מכן, הם הגיעו שוב וירו בו למוות.

"הם ירו בו בראש בחווה. הוא היה חף מפשע, זמר שרק בידר אנשים", אמר הבן ג'וואד על אביו פוואד, שניגן בחליל ושר שירים מסורתיים.

דובר הטליבאן, זביחוללה מוג'האיד, אמר לסוכנות הידיעות כי הם יחקרו את האירוע, אך הוסיף כי אין לו פרטים נוספים על ההרג שאירע בעמק אנדראבי, כ-60 ק"מ מצפון לקאבול הבירה.

מותו של פוואד הגיע ימים ספורים לאחר שמוג'האיד אמר ל'ניו יורק טיימס' שמוסיקה הוצאה מחוץ לחוק, בדיוק כפי שהיה כשהטליבאן שלט באפגניסטן בין השנים 1996 עד 2001. "מוזיקה אסורה באסלאם", אמר מוג'האיד לעיתון, תוך שהתעקש כי "אנו מקווים שנוכל לשכנע אנשים לא לעשות דברים כאלה, במקום להכריח אותם".

שר הפנים לשעבר של אפגניסטן, מסעוד אנדראבי, שיתף תמונות של הזמר בהופעה, ואמר כי הוא "נרצח באכזריות" רק בגלל ש"הביא שמחה לעיר הזו ולאנשיו". "בזמן שהוא שר כאן 'העמק היפה שלנו, ארץ אבותינו', לא נכנע לאכזריות של הטליבאן", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

קרימה בנונו, הדוברת המיוחדת של האו"ם בנושא זכויות תרבות, אמרה כי היא "מאוד מודאגת" בעקבות הריגתו של פוואד. "אנו קוראים לממשלות לדרוש מהטליבאן לכבד את זכויות האדם של אמנים", צייצה.

גם אגנס קאלמארד, המזכירה הכללית של אמנסטי אינטרנשיונל, גינתה את הרצח. "ישנן עדויות גוברות לכך שהטליבאן של 2021 זהה לטליבאן הלא סובלני, האלים והמדכא של שנת 2001. שום דבר לא השתנה בחזית הזאת", אמרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE