"נסגר השער, מחדל היסטורי": 250 אזרחים אמריקאים נשארו כלואים ללא הגנה באפגניסטן - צבא ארה"ב יצא לאחר 20 שנה
עוד שפל של ממשל ביידן, נראה כי האמריקאים שנותרו בשטח ייאלצו להסתדר בעצמם לאחר שרבים מהם לא הצליחו לצאת בשל היעדר סידורים מתאימים מצד צבא ארה"ב

שפל חדש.

הפנטגון הודיע ​​ביום שני על השלמת משימת הפינוי באפגניסטן, וסיומה של הנוכחות הצבאית האמריקאית לאחר כמעט 20 שנה אבל נראה כי יש אמריקאים בשטח שלא פונו.

מפקד פיקוד המרכז, האלוף, פרנק מקנזי, הודיע ​​בתדרוך ביום שני כי המטוס הצבאי האחרון של ארה"ב יצא משדה התעופה הבינלאומי חמיד קרזאי, שם נערך הפינוי.

"אני כאן כדי להודיע ​​על השלמת נסיגתנו מאפגניסטן, ועל סיום המשימה הצבאית לפינוי אזרחים אמריקאים, אזרחי מדינה שלישית, ואפגנים פגיעים", אמר.

"C-17 האחרון יצא משדה התעופה הבינלאומי חמיד קרזאי ב-30 באוגוסט אחר הצהריים בשעה 15:29. זמן החוף המזרחי והמטוס המאויש האחרון יוצא כעת מהמרחב האווירי מעל אפגניסטן", הוסיף.

"הנסיגה הערב מסמלת הן את סיום המרכיב הצבאי במשימת הפינוי, אך גם את סיום המשימה של 20 שנה שהחלה באפגניסטן זמן קצר לאחר ה-11 בספטמבר 2001", אמר.

הפינוי אמור היה להסתיים ב-31 באוגוסט. מקנזי הודה שמאות אמריקאים נותרו מאחור במדינה. "אני מאמין שמחלקת המדינה שלנו תעבוד קשה מאוד כדי לאפשר לאזרחים אמריקאים שנותרו - ואנחנו מחשבים שהאזרחים שלא הוציאו אותם במספר הנמוך - נמוך מאוד", אמר. מקנזי כינה את משימת הפינוי "הפינוי הגדול ביותר ללא לחימה בתולדות הצבא האמריקאי" ו"הישג מונומנטלי".

לדבריו, מאז 14 באוגוסט, במשך תקופה של 18 יום, פינו המטוס הצבאי האמריקאי יותר מ-79,000 אזרחים משדה התעופה, כולל 6,000 אמריקאים ויותר מ-73,500 אזרחי מדינה שלישית ואזרחים אפגנים.

לדבריו, יחד עם מדינות הקואליציה פונו יותר מ-123,000 אזרחים.

המשימה לא הסתיימה ללא נפגעים אמריקאים. 13 אנשי שירות אמריקאים נהרגו ביום חמישי לאחר שמחבל מתאבד של דאעש הגיע לשער שדה התעופה ופוצץ את עצמו. לפחות 18 נוספים נפצעו.

YOU MIGHT ALSO LIKE