אחרי 20 שנות מלחמה: ארצות הברית עזבה את אפגניסטן
הגנרל קנת' מקנזי, מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית, הכריז לפני זמן קצר על סיומו הרשמי של המבצע לפינוי אזרחים אמריקאים מהמדינה, ימים בודדים לאחר הפיגוע הקטלני שבו נרצחו מאות בני אדם, ביניהם 13 חיילים אמריקאים

צבא ארצות הברית סיים את מבצע פינוי הכוחות והאזרחים האמריקאים מאפגניסטן, ובכך המלחמה הארוכה ביותר בהיסטוריה האמריקאית הגיעה לסיומה. כך על פי הודעה שנמסרה לפני זמן קצר מהפנטגון.

מטוס C-17 גלובמאסטר של צבא ארה"ב ממריא מקאבול, מוקדם יותר היום (צילום: AP)

"אני מודיע על סיומו של המבצע שלנו באפגניסטן, מטוס ה-C-17 גלובמאסטר האחרון המריאה בשעה 3:29 אחה"צ שעון חוף מזרחי בארה"ב", הסביר הגנרל קנת' מקנזי, מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית (USCENTCOM), "המבצע הצבאי, שמטרתו הייתה לפנות אזרחים אמריקאים, אזרחים ממדינות אחרות ומקומיים הנמצאים בסיכון, הסתיים".

השלמת נסיגת הכוחות מאפגניסטן מגיעה לאחר שבועות כאוטיים ביותר: ארה"ב ניסתה לפנות אלפי אזרחים מהמדינה, ובשבוע שעבר הצבא אף נאלץ להתמודד עם הפיגוע הקשה, במהלכו 13 חיילים אמריקאים ומאות אזרחים מקומיים נהרגו.

נדמה כי מאז ה-15 באוגוסט, המועד שבו הטליבאן השתלט מחדש על המדינה, מי שסופג את מרבית הביקורת הוא הנשיא ביידן, הן מהצד הרפובליקני והן מהצד הדמוקרטי. עם זאת, הנשיא הסביר שהוא עומד מאחורי ההחלטה להשלים את הנסיגה עד יום השנה ה-20 לפיגועי ה-11 בספטמבר. יתרה מכך, ביידן טען מספר פעמים שהישארות באפגניסטן "אינה משרתת את האינטרס הלאומי של ארה"ב".

בפנטגון ציינו כי מאז חודש יולי למעלה מ-122 אלף איש פונו באמצעות מטוסים של צבא ארה"ב, ביניהם קרוב ל-6,000 אמריקאים.

YOU MIGHT ALSO LIKE