האיחוד האירופי ימליץ לאסור על כניסת תושבי ארצות הברית וישראל לשטחה
תחלואת הקורונה ממשיכה לעלות באופן משמעותי, והארגון המונה 27 מדינות ימליץ לממשלות להחזיר את הגבלות הנסיעה לטיולים לא הכרחיים

בעקבות הזינוק החד בתחלואת הקורונה ברחבי העולם, האיחוד האירופי צפוי להמליץ היום (שני) למדינות החברות בארגון שלא לאפשר כניסת תיירים, בין היתר מארצות הברית וישראל, אשר מגיעים ללא סיבה חיונית.

(צילום: Getty Images)

הגוש, בן 27 המדינות, המליץ בחודש מאי להסיר את ההגבלות על נסיעות לא חיוניות, ולמעשה לאפשר לתיירים אמריקנים וישראלים לבקר במהלך עונת הקיץ – זאת לאחר שהיה נראה כי מבצע החיסונים הנרחב הביא לשליטה על התפשטות המגפה.

אך האשליה התנפצה, ולאחרונה נרשמה עלייה משמעותית במספר הנדבקים החדשים, גם בארצות הברית וגם בישראל. לכן, האיחוד צפוי להודיע היום כי המדינות ארצות הברית וישראל, כמו גם קוסבו, מונטנגרו, לבנון ומקדוניה הצפונית – יוסרו מרשימת המדינות "הבטוחות" שתושביהן יכולות להגיע ללא סיבה מהותית על ידי הצגת תעודת חיסון או בדיקת קורונה שלילית.

מכאן, סביר להניח שמטיילים מהמדינות הנ"ל יצטרכו להציג הוכחות מוצקות לכך שנסיעתם היא הכרחית, ויתמודדו עם הגבלות כמו בידוד ודרישות בדיקת קורונה. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

עם זאת, יש לציין כי ההחלטה הצפויה של האיחוד האירופי אינה חובה, אלא הצעה בלבד, ולממשלות תהיה את הסמכות להחליט האם להשאיר את גבולות המדינה פתוחים או להגבילן.

(צילום: Getty Images)

על פי ההחלטה שסוכמה באיחוד האירופי, מדינות שבהן אין יותר מ-75 מקרי קורונה חדשים לכל 100,000 תושבים במהלך ה-14 הימים האחרונים – נחשבות לבטוחות. עם זאת, ארצות הברית מזמן עברה את הסף הזה, ובשבוע שעבר היא רשמה למעלה מ-150 אלף מקרים בממוצע ליום, כלומר יותר מ-300 חולים לכל 100 אלף איש.

מוקדם יותר דווח כי ד"ר אנתוני פאוצ'י, האחראי למאבק בנגיף הקורונה בבית הלבן,דן בזריקות הגברה לטיפול בווירוס כל חמישה חודשים, כך אמר הנשיא ג'ו ביידן ביום שישי, מספר ימים לאחר שפאוצ'י אמר שאין דרך לחזות במדויק מתי ארה"ב תקבל שליטה במגיפה כל עוד יש 90 מיליון אנשים לא מחוסנים הזכאים לקבל את החיסון אך ממשיכים לסרב לדקירה, כך על פי דיווח של ענקית התקשורת השמרנית - ברייטבארט.

"השאלה שהועלתה היא האם זה צריך להיות קצר משמונה חודשים? זה אמור להיות עד חמישה חודשים? זה נדון. דיברתי עם ד"ר פאוצ'י הבוקר על כך", אמר ביידן ביום שישי במהלך ביקור בחדר הסגלגל עם ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט. השבוע, לכאורה, האשים פאוצ'י את האמריקאים הלא מחוסנים במגיפה כשנשאל על ידי מרי לואיז-קלי מחדשות NPR האם היכן שארה"ב נמצאת מבחינת קשת המגיפה קשור בבלתי מחוסנים.

YOU MIGHT ALSO LIKE