קריאות נוספות להדיח את ביידן על כך שגרם ל"משבר הומניטרי קשה" באפגניסטן
ג'ף דאנקן הצטרף לסנאטורים נוספים בדרישה לפתוח בהליך הדחה נגד הנשיא המכהן, בעקבות "רשלנות חמורה". "הנשיא התעלם מאזרחים אמריקנים ובעלי הברית האפגנים"

ג'ף דאנקן הרפובליקני, נציג בית הנבחרים מטעם קרוליינה הדרומית, הודיע כי הוא תומך בפתיחת הליך הדחה נגד הנשיא ג'ו ביידן בשל "כישלון במדיניות החוץ" באפגניסטן.

הנשיא ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

דנאקן, אשר מצטרף לרפובליקנית מרג'ורי טיילור גרין, אמר בהודעתו שהגיע הזמן להדיח את הנשיא מתפקידו לאחר ש"הרשלנות החמורה" שלו הובילה להשתלטות הטליבאן על אפגניסטן ו"גרמה למשבר הומניטרי קשה".

"כואב לי הלב מהכישלון של הנשיא למלא את החובה שלו, אשר הביאה למותם של אמריקנים ונטישת אלפי אמריקנים ובני ברית אפגנים אשר נמצאים בסיכון להיות בני ערובה, לעבור עינויים או לההרג על ידי הטליבאן או כוחות טרוריסטים אחרים", כתב דאנקן. "הנשיא שלנו התעלם מהאזרחים האמריקנים ומבעלי הברית, והזניח את ההבטחה לערוך פינויים בטוחים מאפגניסטן בזמן נסיגת החיילים שלנו".

"הנשיא הבטיח לשמר ולהגן על חוקת ארצות הברית, אך נראה כי הוא לא הצליח לקיים זאת", הוסיף דאנקן, והתעקש כי הוא לא קיבל את ההחלטה בקלילות, ו"מעציב" אותו לנקוט בפעולה כה דרסטית.

גרין בירכה על תמיכתו של חברה למפלגה, ואמרה כי "הגיע הזמן שהקונגרס יתן דין וחשבון על הממשל הזה". הרפובליקנית הציגה בשבוע שעבר שלוש קריאות הדחה נגד הנשיא ביידן, הדורשות מהקונגרס להדיח אותו מתפקידו בשל מספר נושאים, כולל נסיגת הכוחות האמריקנים מאפגניסטן.

חברת הקונגרס האשימה את ביידן ב"הזנחת החובה" שלו בעקבות השתלטות הטליבאן, בטענה כי "הוא לא הצליח לאבטח את חילוצם של אלפי אזרחים אמריקנים ובעלי ברית אפגנים", וכי הוא "חימש את אויבנו" בכך שהשאיר ציוד צבאי אמריקני רב באפגניסטן.

תחילה, כאשר גרין פרסמה את קריאות ההדחה, היה נראה כי הדבר לא יזכה בתמיכה בקונגרס, אך אחרי פיגוע ההתאבדות בשדה התעופה בקאבול, אשר הביא למותם של 13 חיילים אמריקנים וכ-170 אפגנים, ייתכן שעוד מנהיגים יצטרפו.

הסנאטור הרפובליקני ג'וש האולי, המייצג את מיזורי, קרא לביידן ביום חמישי להתפטר מתפקידו בעקבות מה שהוא כינה אירוע "מחליא", והסנאטורית מרשה בלאקברן (טנסי)  הצטרפה אליו כאשר אמרה שביידן, סגנית הנשיא קמלה האריס, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, שרד ההגנה לויד אוסטין והרמטכ"ל מארק מיליי, "כולם צריכים להתפטר או להתמודד בפני הדחה וסילוק מתפקידם".

YOU MIGHT ALSO LIKE