בתגובה לפיגוע הרצחני: צבא ארצות הברית תקף באפגניסטן
בכירים בפנטגון אישרו שמל"ט אמריקני ביצע ירי וחיסל "מתכנן" של הארגון דאע"ש – זאת בתגובה לפיגוע ההתאבדות בשדה"ת בקאבול בו נרצחו 13 חיילים וכ-170 אפגנים

ארצות הברית ביצעה הלילה תקיפה אווירית באפגניסטן באמצעות מל"ט, וחיסלה, על פי הדיווחים, פעיל דאע"ש. זאת בתגובה לפיגוע שאירע לפני פחות מ-48 שעות בנמל התעופה בקאבול, בו נרצחו 13 חיילים אמריקנים וכ-170 אפגנים. התקיפה בוצעה על רקע מידע על כך שדאע"ש מתכנן לבצע פיגוע נוסף.

חיילים אמריקנים בשדה"ת בקאבול (צילום: רויטרס)

בהודעה שנמסר מפיקוד המרכז האמריקני, הפעולה הייתה מכוונת אל עבר איש דאע"ש אשר מעורב בתכנון פיגועים נגד כוחות אמריקנים בקאבול, עם זאת לא ברור אם אותו לוחם היה מעורב בפיגוע בשדה"ת.

"כוחות צבא ארצות הברית ערכו היום פעולת מנע נגד טרור, נגד מתכנן של דאע"ש. אינדיקציות ראשונות מראות כי הרגנו את המטרה. לא ידוע לנו על נפגעים אזרחיים", אמר הדובר ביל אורבן, והוסיף כי התקיפה אירעה במחוז ננגרהאר, כ-150 ק"מ מקאבול.

הנשיא ג'ו ביידן אישר את התקיפה, אשר תוכננה על ידי שר ההגנה לויד אוסטין. זאת, יממה לאחר שביידן נשבע לנקום על הפיגוע בקאבול, בו כאמור נהרגו חיילים אמריקנים ואזרחים אפגנים בזמן מבצע הפינוי. "לא נסלח. לא נשכח. נצוד אתכם ונגרום לכם לשלם", אמר ביידן, "נגיב בכוח ובזמן שלנו, במקום בו אנו נבחר וברגע שנחליט. הנה מה שאתם צריכים לדעת: המחבלים של דאע"ש לא ינצחו".

פצועים מהפיגוע בשדה"ת בקאבול (צילום: איי.פי)

ביום שישי, הנשיא הוזהר כי ישנו סיכוי לפיגוע נוסף. דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה כי צוות הביטחון הלאומי של ביידן "יעצו לו ולסגנית הנשיא כי מתקפת טרור נוספת בקאבול היא סבירה, אך הכוחות נוקטים באמצעי הגנה מרביים בשדה"ת בקאבול". כמו כן, משרד החוץ קרא שוב לאמריקנים באפגניסטן להתרחק משערי שדה התעופה.

דאע"ש לקחו אחריות על הפיגוע כאשר מסרו שלוחם של הארגון ביצע פיגוע התאבדות ביום חמישי, אך לא סיפקו אף הוכחה התומכת בטענה. עם זאת, גורמים אמריקניים רשמיים טוענים כי הארגון אכן עומד מאחורי המתקפה.

כעת, ביידן והצוות שלנו מתכוננים לאפשרות של פיגוע נוסף בימים האחרונים של מבצע הפינוי, שאמור להגיע לסיומו ב-31 באוגוסט. "האיום עדיין קיים", אמר גורם בכיר בבית הלבן. "הימים הקרובים למשימת הפינוי יהיו המסוכנים ביותר עד כה".

YOU MIGHT ALSO LIKE