עם 100 אלף מאושפזים ולמרות החיסונים: החודש היה גרוע יותר מאוגוסט אשתקד
בתי החולים מתמלאים במהירות בעקבות גרסת הדלתא האגרסיבית, וזאת על אף הנגישות לחיסונים. "יש לנו חצי מדינה מחוסנת, אך עדיין המספרים גרועים יותר"

יותר מ-100,000 איש מאושפזים עם קורונה ברחבי ארצות הברית – המספר הגבוה ביותר מאז השיא בחודש ינואר, כמו גם מספר כפול מזה שנרשם באוגוסט בשנה שעברה, כאשר עוד לא היו חיסונים. כל זאת, בעוד הצוותים הרפואיים נמצאים שוב במירוץ מתיש לטפל בחולים הרבים.

(צילום: Getty Images)

בתי החולים והחוקרים אומרים כי הרוב המכריע של האנשים אשר מאושפזים עם קורונה – אינם מחוסנים. העובדה שהחיסונים נגישים לכולם ועדיין ישנם כל כך הרבה חולים במחלקות הקורונה, הופכת את הגל האחרון לטראגי, אמר ד"ר פול אופיט, חבר בוועדה המייעצת לחיסונים של מנהל המזון והתרופות האמריקני.

"למעשה, המספרים כעת הם גרועים בהרבה מובנים מאוגוסט הקודם. באוגוסט אשתקד הייתה לנו אוכלוסייה מאוד רגישה, ולא היה לנו חיסון. עכשיו, יש לנו חצי מדינה מחוסנת, אבל למרות זאת, המספרים גרועים יותר", אמר אופיט, והוסיף כי "גרסת הדלתא היא 'גיים צ'יינג'ר' אחד גדול".

החל מסוף חודש יוני, זן הדלתא הפך לדומיננטי בארצות הברית ובעולם בכלל, וכמות המאומתים והאשפוזים זינקו. ביום רביעי האחרון נרשמו יותר מ-100,317 חולי קורונה בבתי חולים - נתון גבוה פי שישה מלפני בערך תשעה שבועות, כך על פי משרד הבריאות האמריקני ושירותי אנוש. התקופה היחידה שהנתון היה מעל 100 אלף, הייתה מסוף נובמבר עד תחילת ינואר.

אמנם החיסון לא מונע מחלה או הדבקה, אך לאנשים שקיבלו את שתי הזריקות  יש סיכוי נמוך בהרבה להתאשפז בגלל הקורונה. כך עולה ממחקר שנערך לאחרונה במחוז לוס אנג'לס.

(צילום: איי.אף.פי)

עוד עולה כי שיעורי ההדבקה והאשפוז בקרב אנשים לא מחוסנים עמדו על פי 4.9 ו-29.2, בהתאמה, מאשר אלה שהתחסנו. כך לפי נתונים מה-25 ביולי. מעט מאוד מחוסנים שחלו בכל זאת בקורונה פנו לבית החולים, כאשר 3.2% מתוכם אושפזו, 0.5% אושפזו ביחידה לטיפול נמרץ, ו-0.2% הזדקקו למכונת הנשמה.

"הממצאים בדוח דומים לכאלה שעלו ממחקרים שנערכו לאחרונה, המצביעים על כך שחיסון נגד קורונה מגן מפני מחלה קשה", כתבו החוקרים.

אך עם 48.3% מתושבי ארצות הברית שעדיין לא מחוסנים, בתי החולים מתמלאים במהירות.

פלורידה, למשל, נפגעה מאוד קשה בגל האחרון, עם שיעור האשפוז לנפש הגבוהה ביותר, כ-80 חולים לכל 100 אלף איש. לאחר מכן נמצאת אלבמה, מיסיסיפי, ג'ורג'יה ולואיזיאנה, שבכל אחת מהן יש יותר מ-55 אשפוזים לכל 100 אלף איש.

"הייתי צריך לסלק חולה סרטן שנזקק לטיפול חירום", אמר האונקולוג בפלורידה ד"ר ניטש פאריאני לרשת סי.אן.אן. "בפעם הראשונה זה 60 שנה בהיסטוריה של המשפחה שלי עם טיפול בחולי סרטן, היינו צריכים לדחות מישהו. פשוט לא הייתה לנו מיטה. פשוט לא היה מקום בבית החולים". לדבריו, בחדר המיון בטמפה בו הוא עובד, יש המתנה של 12 שעות.

YOU MIGHT ALSO LIKE