"חבישת מסכות בשטחים ציבוריים עשויה להציל את חייהם של 50 אלף אמריקאים"
ממודל חדש לחיזוי התפשטות נגיף הקורונה בארצות הברית עולה ש-98 אלף אמריקאים צפויים למות מקורונה עד תחילת חודש דצמבר, אולם ניתן להוריד את נתון זה ב-50 אלף בעזרת סדרת מגבלות כגון חובת מסכות, מניעת התקהלויות וחיסונים

קרוב ל-100 אלף אמריקאים נוספים צפויים למות מקורונה במהלך שלושת החודשים הקרובים, זוהי המסקנה העיקרית של מודל לחיזוי התפשטות הנגיף בארצות הברית.

על אף התחזית הקודרת, מחברי המודל סבורים שניתן להוריד ב-50% את מספר המתים מקורונה, בעזרת הטלת מגבלות כגון חובת חבישת מסכות במקומות ציבוריים.

חולה קורונה מאושפז בטיפול נמרץ באורגון, מוקדם יותר החודש (צילום: AP)

"כשאנחנו בוחנים את הגל הרביעי של הקורונה, שאנחנו נמצאים בעיצומו בימים אלה, אנחנו מאמינים שהתנהגות אישית תהיה הפקטור שיכריע מתי וכיצד תירשם האטה בהתפשטות", מסבירה ד"ר לורן מאיירס, מנהלת האגודה למודלים לחיזוי התפשטות המגפה באוניברסיטת טקסס באוסטין, "אין ביכולתנו לעצור את הקורונה, ובפרט את הווריאנט 'דלתא'. אבל אנחנו כן יכולים לשנות את ההתנהגות שלנו בין לילה".

בעיניה של ד"ר מאיירס, על רשויות הבריאות ברחבי ארצות הברית להורות על שורה של מגבלות, לרבות חובת מסכות, לצמצם את ההתקהלויות ההמוניות, להפציר באנשים להישאר בבתים כשהם לא מרגישים טוב וכמובן גם לעודד אנשים להתחסן: "כל הדברים האלה נמצאים בשליטה שלנו", היא הסבירה.

כידוע, ארצות הברית נמצאת בעיצומו של הגל הרביעי של הקורונה. התחלואה מזנקת, ככל הנראה בעקבות הווריאנט 'דלתא' שנחשב לזן המדבק ביותר של הנגיף, וכתוצאה מכך גם כמות המאושפזים בבתי החולים ומקרי המוות כתוצאה מהידבקות בקורונה מזנקת.

קורבן נגיף הקורונה, מוקדם יותר החודש בבית חולים בלואיזיאנה (צילום: AP)

עד לפני כמה חודשים היה נדמה שארצות הברית מצליחה לרשום התקדמות משמעותית במאבק בקורונה, אך כעת מדי יום מדווח על ממוצע של 1,100 מתים מקורונה - הנתון הגבוה ביותר מאז חודש מרץ האחרון.

מאז פרוץ המשבר לפני יותר משנה וחצי, בארצות הברית אובחנו 38,223,029 נשאים של הנגיף. אם לא די בכך, 632,272 אמריקאים מתו מקורונה - יותר מכל מדינה אחרת בעולם.

כעת, קיים חשש ש-98 אלף אמריקאים נוספים ימותו מקורונה עד ה-1 בדצמבר, כך עולה מתחזית חדשה שפורסמה ע"י החוקרים באוניברסיטת וושינגטון, המתמחים ביצירת מודלים לחיזוי התפרצות של מחלות זיהומיות כגון נגיף הקורונה.

לפי אותו מודל, ממוצע המתים מקורונה בכל יום ברחבי ארה"ב יעלה ל-1,400 עד אמצע חודש ספטמבר, ולאחר מכן צפויה להירשם ירידה איטית והדרגתית בנתון. עם זאת, החוקרים סבורים שניתן להציל את חייהם של כ-50 אלף איש באמצעות הטלת מגבלות חדשות:

"אנחנו כמדינה יכולים להציל את חייהם של 50 אלף אנשים באמצעות חבישת מסכות", הסבירו מחברי המודל באוניברסיטת וושינגטון, "זה רק מדגיש עד כמה המגפה תלויה בהתנהגות האישית שלנו".

ג'ף זיאנטס, מתאם תגובת הממשל למשבר הקורונה (צילום: Getty Images)

לעת עתה נדמה שהפאניקה שנוצרה בעקבות הווריאנט 'דלתא' של הקורונה הובילה לעלייה במספר המתחסנים. לפי נתוני המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), כמות זריקת החיסון שניתנו בארה"ב עומדת כיום על כ-900 אלף ביום - זינוק של כ-80% בתוך חודש ימים.

יתרה מכך, ג'ף זיאנטס - מתאם תגובת ממשל ביידן למשבר הקורונה - חשף לאחרונה שאלבמה, ארקנסו ולואיזיאנה (שלוש מדינות בעלות שיעור מתחסנים נמוך ביותר) חיסנו יותר תושבים במהלך החודש האחרון מאשר בחודשיים שקדמו לו.

YOU MIGHT ALSO LIKE