טליבאן מציב אולטימטום: "צבא ארה"ב חייב לתפנות מהמדינה עד סוף החודש"
דובר הטליבאן אמר כי "יש לפנות את כל הזרים מהמדינה לפני ה-31 באוגוסט, ולאחר מכן הארגון "ינקוט עמדה אחרת"

זביהוללה מוג'אהיד דובר הטליבאן אמר כי "יש לפנות את כל הזרים מהמדינה לפני ה-31 באוגוסט, ולאחר מכן הארגון "ינקוט עמדה אחרת". בפגישת ה-G7 שהתקיימה היום (רביעי), חלק מהחברים צפויים לבקש מהנשיא ביידן להאריך את המועד, כך נכתב ב-SKY.

הטליבאן מתעקש שכל החילוצים של הזרים מאפגניסטן יסתיימו כשכוחות ארה"ב ייסוגו מהמדינה ב-31 באוגוסט ומתעקשים שלא תהיה הארכה לתאריך היעד הזה.

צילום: מתוך SHUTTETSTOCK

הדובר זביהוללה מוג'אהיד אמר במסיבת העיתונאים כי הטליבאן אינו מעוניין לאפשר לאפגנים לעזוב, ואמר כי ההמונים סביב שדה התעופה בקאבול המעוניינים לעזוב את אפגניסטן, עליהם לעשות זאת עכשיו.

מנהיגי ה-G7 - בריטניה, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן וארה"ב - נפגשו היום עם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שצפוי גם לבקש מהנשיא ג'ו ביידן לשקול הארכה.

מוג'אהיד אמר: "31 באוגוסט זהו המועד עליו סוכם מלכתחילה, היציאה מאפגניסטן לאחר תאריך זה היא בניגוד להסכם".

כל המעוניינים לעזוב חייבים לעשות זאת לפני ה-31 באוגוסט, "אחרי זה אנחנו לא מאפשרים להם, זה לא יהיה מותר בארצנו, ננקוט עמדה אחרת".

"לאחר תאריך זה אנחנו לא נאפשר להם לצאת, לא תהיה אפשרות כזו במדינה שלנו, אנחנו ננקוט בגישה שונה".

"תסתדרו לבד"

בדיוק כשנדמה שהשקיעה בבוץ של ממשל ביידן באפגניסטן לא יכלה עוד להחמיר, מסר משרד החוץ "הודעה אחרונה" לאמריקאים שנתקעו במדינה ביום שלישי בו התריע בפניהם כי הם יהיו "ללא סיוע".

רק כדי למחוק את האזהרה דקות לאחר מכן.

בהודעה נכתב, "זוהי ההודעה הסופית לאזרחים אמריקאים המעוניינים לצאת מקאבול. אזרחים אמריקאים שבוחרים להישאר באפגניסטן צריכים להיות מוכנים לארגן את יציאתם ללא סיוע מממשלת ארה"ב".

ההודעה היא המשך לדפוסי הפעולה שראינו בקרב עובדי השגרירות בקאבול שלמעשה החלו להבין בשבועיים החולפיים שוב ושוב, כל פעם מחדש, כי הם בעצם בכוחות עצמם לאחר שהטליבאן השתלט על ארצם.

כתב חדשות NBC ריצ'רד אנגל ציין כי ההודעה נמחקה חצי שעה לאחר שנשלחה:

כאשר ה-Daily Caller ביקש ממשרד החוץ הבהרה, הם קיבלו את התשובה הבאה:

"שלחנו מייל לאזרחים אמריקאים מוקדם יותר שנמחק מסיבות טכניות. זמן קצר לאחר מכן שלחנו דוא"ל מתוקן, ועל הנמענים לפעול לפי ההוראות בהודעה זו. מטעמי אבטחה, אנחנו לא הולכים להיכנס לפרטים נוספים".

ההתפתחות האחרונה מגיעה לאחר שמחלקת המדינה רשמה בשבוע שעבר מכתב, שנחתם על ידי מספר מדינות אחרות (אך לא כאלה מהמזרח התיכון), שבעצם ביקש מהטליבאן להיות נחמד לאנשים באפגניסטן.

מעט פתטי.

YOU MIGHT ALSO LIKE