הלם בקהילה היהודית בקולורדו: שמואל בן ה-18 נרצח מחוץ לישיבה
פחות מ-48 שעות לאחר הרצח המזעזע של שמואל סילברברג ז"ל, משטרת דנבר הודיעה שהצליחה לאתר ולעצור ארבעה מתוך חמישה חשודים. החיפושים אחר החשוד האחרון נמשכים; חקירה ראשונית העלתה שקבוצת החשודים יצאה למסע פשיעה אקראי, במהלכו ירו למוות בתלמיד הישיבה הצעיר

רשויות החוק בקולורדו עצרו ארבעה גברים בחשד לרצח של שמואל סילברברג, צעיר בן 18 שנורה למוות מחוץ לישיבה שבה למד. כך על פי המשטרה המקומית.

שמואל סילברברג ז"ל, שנרצח מחוץ לישיבה בדנבר

תחילת האירוע ביום שלישי האחרון, אז סילברברג ז"ל נורה מרכב חולף בזמן שעמד מחוץ לישיבת "תורת חיים" במערב דנבר. פרמדיקים שהוזעקו למקום ניסו לבצע בו החייאה, אולם מותו נקבע כעבור זמן קצר.

אתמול (חמישי) משטרת דנבר הודיעה שעצרה ארבעה מתוך חמישה החשודים ברצח, ואף הוסבר שהחמישה יצאו למסע פשיעה אלים ואקראי: "אנחנו לא יודעים לומר מה בדיוק הניע אותם לבצע את הפשעים", הסביר משטרת דנבר פול פייזן, "הרצח של תלמיד הישיבה שמואל סילברברג גרמה להלם בקהילה היהודית, לא רק בדנבר וקולורדו, אלא גם בכל רחבי ארצות הברית".

בהמשך נודע שהחשודים הם אייזאה פרימן בן ה-18, סת' לרהוד בן ה-21, איידן סיידס בן ה-18 ונואה לופ-הול בן ה-19. החשוד החמישי שאחריו המשטרה ממשיכה לחפש זוהה כסמואל פאסל בן ה-19.

ארבעת החשודים שנעצרו, שורה עליונה מימין לשמאל: סיידס ופרימן. שורה תחתונה: לופ-הול ולרהוד (צילום: משטרת דנבר)

מארק קלארק, בלש בכיר במשטרת דנבר, הסביר כי החקירה הראשונית מעלה כי החשודים פעלו באופן אקראי, ולא חיפשו לפגוע בסילברברג בגלל הדת שלו.

לדבריו, מעבר לכך שאף אחד מהחשודים לא הזכיר את סוגיית הדת של הנרצח, החמישה גם חשודים בעבירות אחרות שבהן הקורבנות לא היו יהודים (עבירות שבוצעו באותו הערב שבו סילברברג נרצח), לרבות ירי באדם נוסף, שוד של בית עסק וגניבת מכונית.

"לאחר שבחנו את הראיות, לרבות סדרת העבירות שבוצעה באופן אקראי, אנחנו לא מאמינים שהחשודים פעלו מתוך מניע אנטישמי", הסביר קלארק, "אף אחד מהחשודים גם לא הזכיר את הדת של הנרצח, בית הספר היהודי או הקהילה היהודית במהלך החקירה. על אף שאני לא מסוגל להבין את זה, ההסבר הטוב ביותר שיש כרגע הוא שקבוצת החשודים יצאה לתקוף, לשדוד ולרצוח באופן אקראי".

החשוד החמישי, סמואל פאסל, שטרם נעצר (צילום: משטרת דנבר)

סילברברג ז"ל גדל בעיר יוניברסיטי הייטס שבאוהיו, פרבר של קליבלנד שבו יש קהילה חרדית גדולה במיוחד. הוא עבר לדנבר לאחר שסיים את לימודיו, ומאז משפחתו כבר הספיקה לעבור לעיר לייקווד שבניו ג'רזי, שם נקבר אתמול.

כאמור, כעת חקירת המשטרה מתמקדת בחיפושים אחר סמואל פאסל, החשוד החמישי שנעלם. במשטרה מציעים פרס כספי בגובה 27 אלף דולר עבור מידע שיוביל ללכידתו.

YOU MIGHT ALSO LIKE