לינדזי גרהאם נגד הנשיא ביידן: "הוא לא יכול להאשים אף אחד – חוץ מאת עצמו"
הסנאטור הרפובליקני אמר שהנשיא צריך לקחת אחריות מלאה על ההתדרדרות הביטחונית באפגניסטן: "הוא קיבל החלטות נגד עצות צבאיות, וכל מה שהזהירו מפניו התגשם"

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם הגיב לנאומו של הנשיא ג'ו ביידן בדבר הנסיגה מאפגניסטן, והתעקש כי עליו לקחת אחריות רבה על המצב במדינה בה הייתה נוכחות אמריקנית כ-20 שנה.

 

לוחמי טליבאן (צילום: רויטרס)

 

 "הנשיא ביידן בחר בדרך מסוכנת ולא מכובדת באפגניסטן, והוא לא יכול להאשים אף אחד חוץ מאת עצמו", אמר הסנאטור.

"בנאום היום, הנשיא ביידן חיזק את הדעה, שהוא עדיין לא מבין במלחמה בטרור או איך להגן על אמריקה מאיומים של האסלאם הקיצוני", המשיך גרהאם. "הנאום היה ניסיון פתטי להעביר את האשמה ולנתח את המידע על הסיטואציה שהוא, והוא לבדו, יצר. בשונה ממה שהוא אולי אומר או חושב, הנשיא ביידן לא סיים את המלחמה באפגניסטן. הוא בסך הכל יוצר פרק חדש – אחד שיהיה מורכב מבריונים מהטליבאן ורוצחים מאל-קעאידה."

בנאומו, ביידן הטיל אחריות להתדרדרות המצב הביטחוני באפגניסטן על אחרים, בעיקר הצבא והממשלה האפגנית. "נתנו להם כל הזדמנות לקבוע את העתיד שלהם בעצמם", אמר ביידן על הצבא האפגני. "מה שלא יכולנו לספר להם הוא הרצון להילחם על העתיד הזה".

הנשיא התעקש כי הוא עומד מאחורי ההחלטה שלקח להוציא את הכוחות האמריקנים מהמדינה, וטען כי לא צריך עוד חיילים אמריקנים שימותו בעימותים אם אלה שחיים באפגניסטן לא מוכנים להקריב את אותה ההקרבה. "חיילים אמריקנים לא יכולים, וגם לא צריכים, להילחם במלחמה ולמות בה בעוד שכוחות אפגניים לא מוכנים להילחם על עצמם", אמר ביידן.

 

הנשיא ג'ו ביידן (צילום: Getty Images)

 

עם זאת, ביידן הודה שהוא וממשלתו הופתעו מהמהירות שהמצב הסלים. "האם היא שזה התפתח מהר יותר ממה שציפינו", אמר.

כאמור, גרהאם לא היה מרוצה מדבריו של הנשיא, ואמר: "כשהוא עומד מאחורי ההחלטה שלו לסגת, הנשיא ביידן עומד מאחורי שחיטה של אלפי אפגנים שהיו נאמנים לאמריקה. הוא עומד מאחורי האפשרות לעלייתו של אל-קאעידה, בשיתוף עם הטליבאן, אשר יאיימו על אמריקה".

"הנשיא ביידן קיבל את ההחלטות האלה נגד עצות צבאיות, וכל מה שהזהירו אותו מתגשם כעת. המצב שאנו רואים היום גרוע, ומחמיר. אני חושש שהגרוע מכל עוד יגיע", אמר וסיכם: "לבסוף, בהתחשב ברקורד שלו, הנשיא ביידן הוא תעודת עניות לזכויות אדם ולדמוקרטיה. לשתי הסיבות הללו, לא יכול להיות מפקד גרוע יותר מג'ו ביידן".

 

לינדזי גרהאם וג'ו ביידן (צילום: AP)

YOU MIGHT ALSO LIKE