דעה: אני רפובליקני, ימני, ציוני, ישראלי-אמריקאי, ודווקא מצדיע לטליבאן! וממליץ לישראל - מהרו להכיר בממשלה החדשה!
ראיתי את זה בא כבר לפני 4 חודשים, בזמן שיתר העיתונאים בישראל ובארה"ב הלכו לישון ורדפו אחרי הספין האחרון, ובכל זאת העובדות לא משקרות, הגיע הזמן להכיר ולעשות להם כבוד, כולנו צפינו בבית ספר להיסטוריה ודיפלומטיה אפגני
שלום, כאן יאיר קליינבאום.
 
אני נמצא בחופשה לה חיכיתי חודשים אינספור, ואינני אמור לכתוב אך מכיוון שהעולם לא לוקח חופשה, וגם ההיסטוריה לא - אני כאן איתכם.
 
אז בזמן שאסופת החובבנים בתקשורת הישראלית ממשיכים לדלדל את הגניוס היהודי עד לקריסתו המוחלטת עם מאמרים פורנוגרפיים (וואלה!) , נישוקי ידיים (ישראל היום) או תקיפת נתניהו (יתר גופי החדשות) שוב היינו כאן היברו ניוז להגיש את המנה העיקרית ולהיות ראשונים להתריע על מה שהולך לקרות כבר בתחילת חודש מאי... ככה זה אצלנו - "את החדשות של מחרתיים, מספקים היום".
 
 
 
מאברוכ: אפגניסטן היום, (צילום: ניו יורק פוסט)
 
כמו בתיאוריית דליפת המעבדה כשכולם הסתירו את האמת ויצאנו ראשונים; כמו בבחירות 2020 שדיברנו חודשים לפני נובמבר בדיוק על מה יקרה; כמו בתחזית שבנט יהיה ראש ממשלה שנכתבה כבר ביוני 2020, וכמו במצבו הקוגנטיבי של ביידן -  גם הפעם, סיפקנו התרעה חודשים לפני. למה? עבורכם הקוראים.
 
וככה הזהרתי - בחודש מאי: "ממשל ביידן עומד לעורר מלחמה קטלנית באפגניסטן. נכון לעתה, מאות הרוגים ב-24 שעות של שפיכות דמים - הכוחות האמריקנים על הכוונת, והכל תודות להפרת המילה של ממשל ביידן שהפר את ההסכם בין טראמפ לטאליבן".
 
שתהיו מוכנים לכל צרה שלא תבוא. כי זו האחריות של גוף תקשורת. מאיפה היכולת הזו? ברכת אלוהים. מאיפה הברכה? דוגרי. התורה הקדושה.
 
אבל ברצינות, לא אומר נשוויץ או נטפח למערכת על השכם. אלא שדברים אלה חייבים להיאמר כדי שהקורא הישראלי והאמריקאי יבין כמה המצב בתקשורת גרוע - כמה אין לו אופציות אינטליגנטיות ברמת דיווחים מקדימים, מלבד רוטר והיברו-ניוז - אין הרבה אופציות בחדשות הממוסדות ומעט כוכבים זורחים בשמי הימין.
 
אכן, כמו תמיד, היינו כלי התקשורת העברי היחיד לחזות מילה במילה את המלחמה הקטלנית, לאחר שממשל ביידן יפר את ההסכם שחתמו הטליבאן עם טראמפ.
 
היחידים עם חוש ריח, לדעת שמחרחרי המלחמה הדמוקרטים לא סבלו דיי סבל.
 
באותה הכתבה גם פרסמתי את תגובת דובר הטליבאן, זביהוללה מוג'אהיד, שפרסם את ההצהרה הבאה:

"ככל שחלף זמן נסיגת הכוחות זרים מאפגניסטן על פי המועד האחרון ל-1 במאי, התרחשה הפרה עקרונית שפתחה את הדרך עבור האמירות האסלאמית לאפגניסטן והמוג'אהידין לנקוט בכל פעולה שהיא רואה לנכון כנגד הכוחות הכובשים"  -  לא יודע מה איתכם, את הרגע שקראתי את דבריו לא שכחתי. אני ידעתי שהוא רציני. נדב איל? בועז ביסמוט? יונית לוי? טוב הם פחות משכילים ממני.
 
ועכשיו לעובדות:
 
הכוח האמריקאי מוגבל - אנו רואים זאת במוחש.
 
במובן זה כל הכבוד לטליבאן שניצלו את החולשה.
 
מלבד זאת, לדעתי האישית הם פחות מסוכנים מהכוחות האולטרה-פרוגרסיבים בתוכנו.
 
עובדה נוספת: הניאו-שמרנות מתה היום. ושמישהו יגיד את זה לעקיבא ביגמן איתן אורקיבי, וליצני מכון שלם.
 
היא שטות גמורה, דוקטורינת בניית הדמוקרטיות קרסה סופית לא בעירק, אלא עכשיו.
 
נקווה שאמריקה, מולדתי השנייה, תלמד את הלקח ולא תיכנס יותר למלחמות מיותרות - חבל.
 
עובדה נוספת: הסדר הגלובוהומוגני לא מוחלט, יש מורדים בו, ובמובן מסוים האסלאם עלול להיות תקווה עבור קיום שפוי - אני לא צוחק.
 
במובן הזה הטליבאן דווקא מהווה התפתחות חיובית. לא עוד לימודי מגדר באוניברסיטת קאבול.
 
לגבי האם תהיה או לא תהיה אוניברסיטה בקאבול - האמת זה בכלל לא העסק שלי. דעה מוזרה? או קיצונית? מוזמנים לסגור את הדף ולקרוא נדב איל. או שקר אחר כלשהו.
 
עובדה נוספת: יש התחזקות דתית במרכז אסיה המבוססת על דחיית קולוניאליזם תרבותי - וזה דבר שאנו כיהודים שנתונים לקולוניאליזם תרבותי מערבי חייבים להעריך בהיותנו גם יושבים באסיה.
 
עובדה אחרת: ביידן לא מתפקד, הצבא האמריקאי וה-CIA כשלו, הפרו הסדרים שלא יכלו לתמרן לטובתם - יש פה משהו אפילו יותר גרוע מויאטנם.
 
דבר נוסף - אפגניסטן היתה הטעות והמלחמה הארוכה ביותר של אמריקה.
 
מי היה מאמין שהאיום הקיומי נמצא בימין הניאו-שמרני ובשמאל הפרוגרסיבי.
 
מאברוכ לדיקטטורה החדשה.
 
לא יודע כמה היא פחות טובה מזו שאתם חיים תחתיה.
 
וכן אולי אותה מובלעה הררית שסימנה את תחילת הסוף של בריה"מ עושה זאת לאמריקה גם כן - מעין אמירה - אתה לא יכול לכבוש את העולם כולו.
 
ערש הציוויליזציה ינצח. ועלינו לכבד אמירה זו, כי בסופו של דבר אפגניסטן תהפוך למה שאנו נרצה שהיא תהפוךך כישראלים. אם נכבד את עצמנו ונדע לעמוד על שלנו נזכה לכבוד מסוים, ואם לא - לממה שהם יכבדו עם שלא מסוגל לכבד את עצמו - וזה קשור עמוק לשריפות בירושלים - שריפות שמזכירים לי עם שאיבד כבוד-עצמי.
YOU MIGHT ALSO LIKE