הגדלת האמון והשקיפות? ביידן לא מוכן לחשוף את יומן הביקורים בבית הנשיא
"אני יכולה לאשר שאנחנו לא הולכים לספק מידע שנוגע לנכדים של ביידן או אנשים אחרים שמבקרים אותו", כך ציינה מזכירת העיתונות של הבית הלבן • טום פיטון, נשיא הקבוצה השמרנית Judicial Watch בתגובה: "המדיניות הזו שמה ללעג את טענות הבית הלבן על שקיפות ביומן המבקרים"

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, הודיעה השבוע שהנשיא ג'ו ביידן לא יחשוף את יומן הביקורים שלו לציבור, זאת למרות העובדה שבששת החודשים האחרונים נערכו כ-17 ביקורים בבית הנשיא. ההחלטה הגיעה למרות ההבטחה של הממשל החדש להגדיל את האמון בממשלה ולהיות שקופים עם הציבור, אבל כנראה שכשמגיעים לאחוז בהגה השלטון דברים משתנים.

נשיא ארה"ב ביידן // צילום: מתוך SHUTTERSTOCK

"לא יכולים לספק את המידע"

"אני יכולה לאשר שאנו לא הולכים לספק מידע שנוגע לנכדים של ביידן או אנשים אחרים שמבקרים אותו", כך ענתה סאקי בתדרוך היומי שלה. סאקי ציינה את הדברים בתשובה לשאלה שהופנתה אליה, "האם ביידן ישחרר את יומני המבקרים, כולל של קרובי משפחה עם ניגודי עניינים פוטנציאליים?".

האם ביידן מסתיר משהו מהציבור?

טום פיטון, נשיא הקבוצה השמרנית Judicial Watch, ציין כי המדיניות הזו שמה ללעג את טענות הבית הלבן על שקיפות ביומן המבקרים. "אם הם טוענים שמידע צריך להיות נגיש לציבור, מדוע הם מתעקשים להסתיר מידע הנוגע לביקורים בבית הנשיא בית?". על פי טענתו של פיטון, "הנשיאות אינה מסתיימת כאשר הוא מבקר בדלאוור. לציבור יש עניין לדעת עם מי ביידן נפגש".

"טראמפ ירוץ ב-2024"

מזכיר העיתונות של דונלד טראמפ, שון ספייזר, אמר כי הבוס שלו לשעבר יתמודד על הנשיאות בשנת 2024.

 

דונלד טראמפ הנשיא ה-45 / Reuters)

"הוא בפנים", טען ספייזר על התעניינותו של טראמפ במרוץ במהלך ראיון שנערך לאחרונה בוושינגטון אקזמינר. על פי הדיווחים, ספייזר הודיע כי התיאבון של טראמפ לבחירות לנשיאות התחזק במהלך החודשים האחרונים, לאחר שצפה בהתמודדות של ג'ו ביידן עם נושא ההגירה.

"לפני כמה חודשים, לא הייתי בטוח", אמר ספייזר על ריצת טראמפ בראיון, "עכשיו... רק צריך שיהיה משהו שימנע ממנו לרוץ". טענתו האחרונה מגיעה על רקע המשך השערות בנוגע לתוכניותיו הפוליטיות של טראמפ בעקבות בחירות 2020.

ספייזר התפטר מתפקידו כמזכיר העיתונות של הבית הלבן ביולי 2017 לאחר שישה חודשים. זמנו הקצר מאחורי בימת חדר התדרוך התאפיין ביחס אגרסיבי כלפי עיתונאים.

YOU MIGHT ALSO LIKE