"סבא צרח שאנחנו חייבים לעזוב מיד": בשל חשש מקריסה, בניין בן 8 קומות פונה בלב מיאמי
לא לוקחים סיכונים מיותרים: בניין בן 138 יחידות דיור פונה מכל יושביו במיאמי בשל חשש מקריסה מבנית, עכשיו המושל דסנטיס מנסה לדאוג להם לדיור חלופי

תושבי בניין דירות בן 8 קומות במיאמי הורו להתפנות לאחר שהבניין הוכרז כלא בטוח על ידי גורמים בעירייה.

ביום שני בלילה, שישה שבועות לאחר שמתו 98 בני אדם בהתמוטטות בניין הדירות המשותף של מגדלי צ'מפליין-דרום בסרפסייד, תושבי בניין בן 138 יחידות דיור משכו את חפצים לרכביהם, לאחר שקיבלו הוראה לפנות את המקום עד יום שלישי בבוקר, וזאת לאחר סאגה מתישה שבין בעלי הנכס, העירייה והמהנדסים בשטח.

"חשש מקריסה מידית" (צילום: YWN)

"הרגשנו שדיירי הבניין אינם בטוחים", אמר מנהל הבניין במיאמי, אייזל "אייס" מררו ל-Miami Herald.

הסאגה החלה כאשר ב-26 ביולי פקידי העירייה נפגשו עם תושבים שחששו ממצב הבניין.

צוות העירייה בדק את הבניין למחרת, וקבע כי יש חששות לגבי היציבות המבנית. גורמים רשמיים הודיעו למנהל הנכס כי העמודים הפגומים בקומה הראשונה של הבניין הראשי דורשים "חומת חירום".

העירייה הורתה לפקידי הבניין להגיש תכנית לתיקון הבעיה באופן מיידי, אך מעולם לא קיבלה תוכניות, ומנהל הבניין גם לא ביקש אישור לביצוע תיקונים.

בשלב מסוים קיבלו פקידי העירייה מכתב ממהנדס שאמר כי הבניין "בטוח לתפוסה נוכחית בזמן שעבודות תיקון החירום נמשכות", אך נראה כי הוא לא היה בטוח כלל.

למחרת, כאשר פקח ממיאמי ראה עבודות מבוצעות בלא שום אישור, הוא הוציא צו הפסקת עבודה ולאחר מכן נפגשו גורמים ממחלקת הבנייה במיאמי עם איגוד הדירות והמהנדס הראשי שמצאו שהעמודים "אינן מספקים מבחינה מבנית" - בשלב זה הוצא צו הפינוי.

גורמים בעירייה אמרו שהם עובדים עם תושבים כדי למצוא עבורם דיור זמני, שכן מאז קריסת סרפסייד ב-24 ביוני פונו תושבים ממספר בניינים בדרום פלורידה בגלל חששות מבניים.

ביום שלישי בבוקר שהה המושל רון דסנטיס בסרפסייד כדי לחלק 1,000 דולר בצ'קים לצוותי החירום שעזרו במשימות החיפוש וההצלה בעקבות הקריסה.

הכסף ניתן באמצעות הצעת חוק שאושרה על ידי מחוקקי פלורידה בתחילת השנה כ"תודה" למגיבים הראשונים על כל מה שהם עשו במהלך מגיפת הקורונה.

YOU MIGHT ALSO LIKE