השפלה מוחלטת לאמריקה: הטליבאן השתלט בחודש אחד על 65% מאפגניסטן, הפנטגון: "אין מה לעשות", קאבול הבאה בתור
מי היה מאמין שזה יהיה כה משפיל עבור הצבא החזק בעולם? שברגע הנסיגה אפגניסטן תהפוך לזירת קרב בה ארה"ב ובעלי בריתה לחלוטין חסרי אונים למול מיליציות טרור המשתלטות על מדינה? אולי מי שסמך ידו על מדיניות החוץ של הדמוקרטים? או ששכח שהנרי קיסינג'ר עצמו טען שמדיניות טראמפ במזרח התיכון היתה "גאונית", והרי התוצאות הנוראיות

ה"ניו יורק טיימס" דיווח שלשום אחר הצהריים כי הטליבאן כבש כעת את בירת המחוז השביעית והשמינית שלו בחודש החולף.

פול-ח'ומרי בצפון הפכה עתה לבירת המחוז האחרונה שנפלה, ובינתיים ארה"ב חסרת-אונים.

כתב ה"טיימס" בקאבול הדגיש כי העיר נפלה "מבלי להילחם, תוך פחות מ -24 שעות".

דובר הפנטגון ג'ון קירבי הודה ש"ברור שהדברים לא הולכים בכיוון הנכון" באפגניסטן.

ברקע יציאת הכוחות האמריקאיים, נראה כי ממשל ביידן מושך בכתפיו ואומר שלכוחות האפגנים שהוכשרו על ידי ארה"ב יש את כל מה שהם צריכים כדי להדוף את הטליבאן.

"בסופו של דבר, ההשקפה שלנו היא שלכוחות הביטחון האפגניים יש את הציוד, המספרים וההכשרה להילחם בחזרה ולחזק את מעמדם ליד שולחן המשא ומתן", אמרה מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסאקי, לכתבים.

חשוב לציין כאשר פקידים מתחילים לדבר על השגת מינוף ב"שולחן המשא ומתן" זה אומר שהם צופים שהתבוסה קרובה.

בינתיים ישנם דיווחים נרחבים על עריקות המונים מעמדות צבאיות, ונסיגה של כוחות אפגניים כמו גם עסקאות שנערכו עם הטליבאן למסירת כפרים וערים עם מעט מאוד התנגדות בשטח.

קירבי הכחיש שזה המצב, והודה כי "אין הרבה מה לעשות בשלב זה, והציע בתוקף כי אפילו נפילת קאבול תגיע בקרוב".

"התשובה לשאלה היא 'לא הרבה'", אמר קירבי כאשר נלחץ על פעולות אפשריות כדי למנוע את התבוסה...

"זאת אומרת, אין לנו כוחות בשטח הפועלים בשותפות איתם, אך אנחנו בהחלט נתמוך מהאוויר, היכן שאפשר, בתוך כך זה לא תחליף למנהיגים בשטח, זה לא תחליף למנהיגות פוליטית בקאבול, זה לא תחליף לשימוש ביכולות מול היכולת שאנו יודעים שיש להם", הוסיף קירבי.

עוד הוא נשאל מדוע הכוחות שהוכשרו על ידי ארה"ב הובסו בקצב מהיר, שאלה אליה הגיב כי מדובר בשאלה ל"בכירים באפגניסטן ובשטח, לא למשרד ההגנה".

הטליבאן שולט כעת ברוב המדינה.

 "כוחות הטליבאן שולטים כעת ב -65% מהשטח האפגני, מאיימים לקחת 11 בירות מחוז ואת קאבול" כך דיווח רויטרס.

"הממשלה משכה את הכוחות ממחוזות כפריים שקשה להגן עליהם. ומתמקדת בהחזקת מרכזי אוכלוסייה גדולים. בעוד גורמים רשמיים ביקשו ללחוץ על פקיסטן השכנה להפסיק את תגבורת האספקה לטליבאן ו​​הזורמת מעבר לגבול. פקיסטן מכחישה כל מתן גיבוי לטליבאן", לפי רויטרס.

YOU MIGHT ALSO LIKE