ביידן פועל מאחורי הקלעים לפתיחת קונסוליה פלסטינית בירושלים
הנשיא הבטיח להקים מחדש נציגות דיפלומטית לערביי יו"ש לאחר סגירתה ע"י הממשל הרפובליקני • המהלך צפוי להיתקל בקשיים משפטיים • פתיחה מחודשת של נציגת דיפלומטית מנוגדת לחוק יסוד ישראלי, האמריקני ולמשפט הבינלאומי

רה"מ נפתלי בנט צפוי להיפגש החודש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ולדון, בין היתר, על רצונו של האחרון להביא לפתיחה מחודשת של נציגות פלסטינית דיפלומטית בירושלים. הנציגות הדיפלומטית נסגרה במרץ 2019 על ידי הממשל הרפובליקני הקודם, בראשות דונלד טראמפ. כחלק ממסע הבחירות, ביידן הבטיח להוביל לפתיחה מחודשת של נציגות דיפלומטית בירושלים. 

ביידן מעוניין לפתוח נציגות פלסטינית רשמית בירושלים

הלחצים צפויים להתגבר לאחר אישור התקציב

לחצים רבים מופעלים על ממשלת ישראל להקים נציגות דיפלומטית מחודשת בירושלים. עם זאת, הדמוקרטים לא צפויים להציג דרישות מחמירות עד לאישור תקציב מדינת ישראל, זאת מתוך חשש שהממשלה תתפרק, מה שעלול לגרום לחזרתו של ממשלת נתניהו. הדמוקרטים מעדיפים את הממשל הנוכחי על פני הממשל הקודם בראשות נתניהו.

קשיים משפטיים פוטנציאליים

למרות הרצון הרב של הדמוקרטים להביא לפתיחה מחודשת של נציגות דיפלומטית פלסטינית, ישנם קשיים משמעותיים לעשות זאת. פתיחת נציגות דיפלומטית של ישות מדינית זרה מתנגשת עם חוק היסוד הישראלי "ירושלים". לפי תיקון לחוק היסוד שאושר בינואר 2018, כל שינוי בשטח או מעמד הבירה יחייב רוב של 80 ח"כים.

בנוסף לכך, הצעתו של ביידן מתנגשת עם החוק האמריקני מ-1995, המכיר בכך שירושלים בירת ישראל.

האם בנט יתקפל בפני הדמוקרטים בארה"ב, או שיישאר נאמן לערכי הימין והציונות אותם הוא אמור לייצג? נצטרך לחכות.

YOU MIGHT ALSO LIKE