לבקשת משפחות קורבנות ה-11 בספטמבר: משרד המשפטים יפתח מסמכים חשאיים על הפיגוע
המשרד יבחן את המסמכים במטרה לשחרר מידע נוסף לציבור. הנשיא ביידן בירח על המהלך, ואמר: "הממש מחויב להבטיח את רמת השקיפות המירבית"

משרד המשפטים האמריקני החליט לבחון מחדש את המסמכים החשאיים של ממשלת ארצות הברית בנוגע למתקפת 11\9 בספטמבר 2001, במטרה לשחרר מידע נוסף לציבור.

ההחלטה הגיעה לאחר שבני משפחה של קרוב ל-3,000 הקרובנות בפיגוע התאומים דרשו מהנשיא ג'ו ביידן לעשות זאת. הנשיא קיבל בברכה את הבקשה, ובהצהרה בבית הלבן אמר: "כפי שהבטחתי במהלך הקמפיין שלי, הממשל מחויב להבטיח את רמת השקיפות המירבית על פי החוק, ולהקפיד על ההנחיות המחמירות שניתנו במהלך ממשל אובמה בנושא הפעלת זכות סודות המדינה".

"ברוח זו, אני מברך על ההחלטה של משרד המשפטים, אשר מתחייב לערוך סקירה חדשה של מסמכים עליהם הטילה הממשלה צנזורה, ולעשות זאת במהירות האפשרית", הוסיף הנשיא ביידן.

כאמור, בני המשפחה של קורבנות מתקפת הטרור מהקשות בהיסטוריה האנושית, אליהם הצטרפו כוחות ההצלה שהגיבו לפיגוע והניצולים, פרסמו ביום שישי מכתב לקראת יום השנה ה-20 המתקרב, בו קראו לביידן לשחרר את המסמכים לציבור – אחרת הוא לא יוזמן לטקס הזיכרון.

"מאז סיום ועדת 11\9 בשנת 2004, נחשפו עדויות חקירה רבות המשפיעות ישירות ומעידות כי פקידי ממשלת ערב הסעודית תמכו בפיגועים", נכתב. "לאורך השנים, מספר ממשלים, משרד המשפטים וה-FBI ביקשו באופן פעיל לשמור את המידע בסוד ובכך למנוע מהעם האמריקני ללמוד את האמת המלאה על מתקפות ה-11 בספטמבר", כתבו.

בסך הכל, כ-1,700 אנשים שנפגעו ישירות מהמתקפה הרצחנית חתמו על המכתב. זה לאחר שנים בהן בני המשפחה חיפשו מסמכים של ממשלת ארה"ב הקשורים בשאלה אם סעודיה סייעה למימון כל אחד מ-19 אנשי אל-קאעידה אשר היו מעורבים בביצוע הפיגוע.

"אני מעריכים את הנשיא ביידן בכך שהוא מכיר בכך שאנחנו מחפשים את הצדק והאחריות של ממלכת סעודיה", אמר ברט איגלסון, שאביו ברוס נהרג בפיגוע, בהצהרה לסוכנות הידיעות רויטרס. "אולם לצערנו, שמענו הרבה הבטחות ריקות בעבר".

בעוד סעודיה מכחישה במשך שנים את מעורבותה בפיגועים, בשנה שעברה שופט אמריקני הורה לממשלה בממלכה להעמיד 24 פקידים מההווה ומהעבר, כולל השגריר לשעבר בארצות הברית, שיקחו חלק בחקירה בתביעה של המשפחות הטוענות למעורבות הסעודים בפיגוע.  

YOU MIGHT ALSO LIKE