"אסון טבע בממדים חסרי תקדים": יוון נלחמת ביותר מ-500 שריפות
ראש הממשלה היווני אמר כי דליקות בוערות "בכל פינה" במדינה, אשר הוכתה באחד מגלי החום הקשים ביותר זה עשורים. "הימים האחרונים – מהקשים שידענו"

יוון מתמודדת עם "אסון טבע בממדים חסרי תקדים" בעוד 586 שריפות בוערות "בכל פינה" במדינה, אמר ראש הממשלה היווני קיריאקוס מיצטואקיס במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (שני).

 

אישה שאיבדה את ביתה בכריתים (צילום: Getty Images)

 

המדינה הוכתה באחד מגלי החום הקשים ביותר זה עשורים, ולוחמי האש ממשיכים להילחם בניסיון להשתלט על הלהבות ברחבי יוון כאשר 63 כפרים פונו במהלך הימים האחרונים. ראש הממשלה היווני התנצל "על כל החולשות" מצד הממשלה בכיבוי השריפות, שהרסו מאות בתים.

"הימים האחרונים היו מהקשים ביותר עבור ארצנו זה עשרות שנים", אמר, והצביע על כך שגל החום הקיצוני וחודשי הבצורת הן סוגיות שמסבכות את מאמצי הכיבוי.

רשויות הסביבה הזהירו כי דרום אריופה, שבה הבצורת הופכת לתדירה וחמורה יותר, נמצאת בסיכון הגדול ביותר מהשפעות שינויי האקלים ביבשת. "ברור שמשבר האקלים משפיע על כדור הארץ כולו", אמר מיטסוטקיס, "זה ההסבר, אבל זה לא תירוץ או אליבי. אולי עשינו כל מה שאפשרי מבחינה אנושית, אבל במקרים רבים זה לא נראה מספיק מבמאבק הלא שוויוני עם הטבע".

 

(צילום: Getty Images)

 

אתמול, דוח של הפאנל הבין ממשלתי של האו"ם בנושא שינויי האקלים הגיע למסקנה "חד משמעית" כי בני אדם הם שגרמו למשבר האקלים, ואישרו כי כבר התרחשו "שינויים נרחבים ומהירים", חלקם באופן בלתי הפיך.

מדענים בטוחים יותר מאי פעם בקשר בין משבר האקלים למזג האוויר הקיצוני. ברחבי העולם, בצורות שעלולות להתרחש רק אחת ל-10 שנים לערך, מופיעות כעת בתידרות גבוהה יותר של 70%, כך לפי הדוח. ולצד הבצורות הארוכות ושיאי החום, עונות השריפות כיום הן ארוכות יותר והרסניות יותר.

ראש ממשלת יוון מסר כי הממשלה תחקור כשלים בתגובת כיבוי האש ברחבי המדינה, והאחראים יועמדו לדין והתושבים שרכושם נהרס יקבלו פיצוי. היום, שלישי, תתקיים במדינה ישיבת ממשלה שתכריז על צעדים ספיציים להתמודד עם השפעות השריפה.

בעקבות שריפות ענק, מדינות שונות שלחו סיוע ליוון, בהן צרפת, מצרים, שוודיה, ספרד – וגם ישראל. ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע אתמול על שליחת סיוע חירום כדי לעזור להשתלט על הלהבות. שתי מטוסי כיבוי ומטוס תובלה יישלחו ליוון, וזאת שבוע אחרי ש-15 לוחמי אש הגיעו כדי לסייע.

 

(צילום: רויטרס)

 

(צילום: AP)

YOU MIGHT ALSO LIKE