מזכיר ההגנה האמריקאי הכריז: כלל חיילי צבא ארה"ב יחויבו להתחסן
בהודעת השר אוסטין הוסבר כי כ-1.5 מיליון החיילים יחויבו לקבל חיסון לקורונה עד אמצע חודש הבא, ובמקביל הוא הבהיר: "לא אהסס להורות על חובת התחסנות קודם לכן אם ארגיש בכך צורך. כדי להגן על המדינה, עלינו לוודא שהחיילים בריאים ומוכנים"; ההכרזה מגיעה שבועות ספורים לאחר הודעת הנשיא על חובת התחסנות לכלל עובדי הממשל

משרד ההגנה האמריקאי - הפנטגון - יחייב את כלל חיילי הכוחות המזוינים של ארצות הברית לקבל חיסון לקורונה עד אמצע חודש ספטמבר, כך עולה ממסמך שנשלח ע"י שר ההגנה לויד אוסטין.

חיילי צבא ארה"ב מסייעים בתחנת חיסונים במיאמי, מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

"אבקש מנשיא ארצות הברית לאשר את המדיניות החדשה, במסגרתה כל החיילים יידרשו להתחסן לקורונה עד אמצע חודש ספטמבר", כתב מזכיר ההגנה והוסיף כי המועד עלול להשתנות אם מנהל המזון והתרופות (FDA) יעניק אישור מלא לאחד החיסונים עוד קודם לכן.

בהמשך כתב מזכיר ההגנה כי הזינוק בתחלואת הקורונה שנרשם בקרב חיילים עלול לפגוע במוכנות הצבאית של ארה"ב: "לא אהסס להורות על חובת התחסנות קודם לכן אם ארגיש בכך צורך. כדי להגן על המדינה, עלינו לוודא שהחיילים בריאים ומוכנים", הוא אמר.

זמן קצר לאחר פרסום ההודעה, הנשיא ביידן פרסם הודעה משלו, בה הביע תמיכה נרחבת במהלך: "קבלת החיסון תאפשר לכל החיילים שלנו להישאר בריאים, לשמור על בני משפחתם ולוודא שהכוחות המזוינים מוכנים לפעול ברחבי העולם", כלשון ההודעה.

הנשיא ביידן ומזכיר המדינה אוסטין (צילום: Getty Images)

כזכור, בסוף חודש שעבר הנשיא הכריז על מדיניות חדשה שתחול על מיליוני עובדים בממשל הפדרלי, במסגרתה הם יחויבו להוכיח שקיבלו חיסון לקורונה, או לחילופין לעבור בדיקת קורונה שבועית, לחבוש מסכות ומגבלות דומות.

בנאומו מהבית הלבן, הנשיא ביידן הסביר שהמדיניות נועדה לעודד את ארבעת מיליוני העובדים בממשל הפדרלי לגשת ולהתחסן: "בימים אלו, יותר מדי אנשים מתים ואומרים לעצמם, 'אם רק הייתי ניגש להתחסן'", אמר הנשיא והמשיך, "זו טרגדיה אמריקאית, אנשים מתים ללא צורך".

כמחצית מהעובדים הפדרליים הם חיילים המשרתים בכוחות המזוינים של ארצות הברית, והנשיא הסביר כבר אז שהוא ביקש ממשרד הביטחון לבחון האם להכניס את החיסון לקורונה לרשימת חיסוני החובה של הצבא. לא ברור כמה חיילים מחוסנים, אך לאחרונה שר הביטחון אוסטין הצהיר ש-70% קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת.

כחלק מהמדיניות, עובדים בממשל הפדרלי יידרשו לחתום על הצהרה שהם אכן קיבלו את אחד משלושת החיסונים המאושרים לשימוש בארה"ב. לחילופין, הם יידרשו לעטות מסכה בחללים סגורים, לשמור על ריחוק חברתי ואף לעבור בדיקת קורונה שבועית.

מעבר לארבעה מיליון העובדים, המדיניות עשויה לחול גם על כ-7 מיליון אמריקאים נוספים שמועסקים כעובדי קבלן בממשל הפדרלי.

משרד ההגנה האמריקאי, הפנטגון (צילום: Shutterstock)

במהלך נאומו של הנשיא, ביידן ביקר בחריפות את אלו שמסרבים להתחסן: "מה שקורה [עם אנשים שלא מתחסנים] זה שהם נדבקים, מפתחים תסמינים וזקוקים לאשפוז, ואז הם תופסים מיטה בבית החולים שאחרים זקוקים לה. אם אתם לא מחוסנים, אתה מהווים בעיה לעצמכם, למשפחות שלכם ולכל הסובבים אתכם".

בהמשך, הנשיא הדגיש כי המאבק בנגיף עדיין רחוק מסיומו, והוא הפציר במאות מיליוני האמריקאים להמשיך להיות חזקים: "אני יודע שזה קשה לשמוע ואני יודע שזה מתסכל. אני יודע שזה מתיש לחשוב שאנחנו עדיין נאבקים בנגיף הזה. אני יודע שכולנו קיווינו שאנחנו נמצאים בדרך הישירה לצאת מהמשבר, ללא אתגרים או בעיות חדשים. אבל המציאות שונה מאוד".

פעם אחר פעם, הנשיא ביידן דיבר על כך שכמעט כל החולים והמתים בתקופה האחרונה הם כאלה שלא התחסנו: "זו ברכה לארצות הברית שיש לנו מספיק חיסונים לכל אחד מהתושבים שלנו, וזה חבל מאוד לבזבז את הברכה הזו".

מתוך ההבנה שמדובר במחלוקת פוליטית, הנשיא שיבח את המחוקקים הרפובליקניים שמעודדים את תושבי המדינות שהם מייצגים לגשת ולהתחסן. ביידן אף שיבח את קודמו בתפקיד, ככל הנראה מתוך ניסיון להוריד את ההססנות שתושבים רבים מגלים:

"בואו לא נשכח שהחיסון פותח ואושר תחת ממשל רפובליקני", הוא אמר והמשיך, "זה לא עניין של מדינות כחולות או מדינות אדומות, אלא עניין של חיים ומוות".

YOU MIGHT ALSO LIKE