דקות של אימה: שלושה צעירים כמעט טבעו למוות כשנתקעו במעלית שהוצפה עד לצווארם
החברים ירדו לקומה הראשונה כדי לראות את הנזק מהגשמים הכבדים שירדו בפרק זמן קצר בנברסקה, כשלפתע כמות גדולה של מים זרמה מהלובי וכמעט הרגה אותם

סרטון מפחיד מאומהה, נברסקה, מראה שלושה צעירים שנתקעו במעלית כמעט טובעים למוות לאחר שגשמים כבדים שירדו בעיר אמש (שבת) הציפו את בניין הדירות והמעלית, כאשר מפלס המים כיסה אותם עד צווארם.

(צילום מסך מיוטיוב)

טוני לו ושתיים מחברותיו נכנסו למעלית בסביבות השעה 10 בערב כדי לצאת לרחוב ולראות את הנזקים שנגרמו מהברד והשיטפונות שנוצרו בעיר, הוא סיפר. בסרטון שצולם רואים אותו לוקח שכטה מהסיגריה האלקטרונית שלו, כשלפתע כמות גדולה של מים זרמה מהלובי אל תוך המעלית.

"ברגע שהמים הגיעו לגובה של הבטן, אז הבנו, 'אוקי, זה אמיתי'", אמר טוני בראיון לחדשות איי.בי.סי. "זה היה כמו סצנה מסרט".

מפלס המים המשיך לעלות וכמעט כיסה את גופם. בווידאו ניתן לראות את אחת החברות של טוני, שבקושי מחזיקה את הראש שלה מעל קו המים, משוחחת עם ארגוני ההצלה ומבקשת מהם להגיע במהירות ולחלץ אותם מהמעלית.

באותה נקודה, טוני הצליח להתיישב על מעקה גבוה בתוך המעלית ולהימנע מטביעה. בעודם מחכים לכוחות ההצלה, השלושה ניסו והצליחו לפתוח את דלת המעלית ונמלטו מהמקום.

אחד החברים של טוני, דיילון גיא, אמר לעיתון 'אומהה וורלד הארלד' שארבעה בני אדם נוספים נתקעו במעלית אחרת באותו הבניין, והוסיף כי אף אחד, לא הארבעה ולא טוני וחבריו, הזדקקו לטיפול רפואי. "זה היה די טראומתי, אבל נראה שהכל הסתדר", אמר.

אתמול, כאמור, הייתה סופה באומהה וירדו כ-13 סנטימטרים של גשם בחלון זמן קצר. מזג האוויר הקשה גרם להרבה הצפות באזור, כך נמסר משירות מזג האוויר האמריקני. הגשמים גרמו להרס כבד ברחבי העיר, לכך שכמעט 18 אלף בני אדם נותרו ללא חשמל, ובחלק מהמקומות גרם להצפות בגובה של כמעט מטר.

"מערכת הביוב הייתה עמוסה מדי", אמר סטיב אנדרסן, מנהלת תחזוקת הביוב בעיר. "כמה ממדדי הגשם שלנו הראו עד 10 סנטימטרים של גשם יורדים בשעה. יש לנו מזל שהגשם היה לזמן קצר".

YOU MIGHT ALSO LIKE