האמריקנים יוצאים, הטליבאן משתלטים: ארגון הטרור האפגני השתלט על שלוש מחוזות בשלושה ימים
היום נכבשה העיר קונדוז, כאשר מדובר באחד הניצחונות המשמעותיים של הארגון שמצליח להדוף את הכוחות הממשלתיים המקומיים שמנסים לאחוז בכל כוחם בשלטון המדינה

בעוד ארצות הברית מוציאה את כוחותיה האחרונים בהחלט מאפגניסטן, הטליבאן מנצל את ההזדמנות וכובש עוד ועוד שטחים ברחבי המדינה. היום, הארגון כבש את העיר קונדוז, בירת המחוז השלישית שנכבשה בשלושת הימים האחרונים.

לוחמי טליבאן (צילום: איי.אף.פי)

בהודעה מטעם הטליבאן, נמסר כי כוחותיו השתלטו על מפקדת המשטרה, מתחם המושם והכלא בעיר. מקורות ועיתונאים מקומיים בעיר אישרו בפני רשת 'אלג'זירה' כי הלוחמים נמצאים בבירה.

כאמור, ביומיים האחרונים הארגון הטרור כבש את מחוזות נמרוז וג'וז'אן. אתמול הוא השתלט על העיר שבברגה, יום אחרי שהעיר זראנג' בנחוז נמרוז נפלה לידיהם "ללא קרב", לדברי סגן המושל.

תושבי קונדוז ניסו לברוח לקראת הגעת הטליבאן אל המחוז, אמר אחד התושבים ל'אל-ג'זירה, ורבים עדיין חוששים לצאת מחוץ לבתיהם. "למרות שהקרבות נרגעו, זה עדיין מרגיש כמו עיר צבאית", אמר האיש.

משרד ההגנה של אפגניסטן פרסם סרטון של כוחות קומנדו אפגניים שבו נאמר כי כוחות הביטחון הלאומי מבצעים פעולות מתואמות במחוז במהלך 24 השעות האחרונות. לדבריהם, הטליבאן ספג אבדות כבדות, והוסיף כי "החלום" של הקבוצה החמושה לא יתגשם.

"עליכם להיות בטוחים שהכוחות האפגנים איתכם", נמסר מהקומנדו לתושבי קונדוז, מחוז שכבר נפל לידי הטליבאן בשנים 2015 ו-2016.

עיתונאים של 'אל-ג'זירה', שרלוט בליס, המדווחת מהבירה קאבול, סיפרה כי עיתונאים מקומיים סיפרו לה שהלטליבאן השתלט על מפקדת המשטרה, על משרד ועדת הבחירות וכי דגל הארגון מתנוסס בכיכר המרכזית. "הממשלה מכחישה שקונדוז נפלה, אך לכל הדעות זה מה שקורה", הוסיפה.

כוחות האו"ם ונאטו באימון של צבא אפגניסטן (צילום: אי.פי.איי)

קונדזו, הנמצאת בצפון אפגניסטן, היא ההשתלטות המשמעותית ביותר מאז שהטליבאן פתח במתקפה בחודש מאי, בזמן שהכוחות הבינלאומיים החלו בשלבים האחרונים לנסיגה. על פי דיווחים, כוחות הממשלה האפגנית נטשו את הכפר, אך כעת הם נלחמים להגן על שורה של ערים ברחבי המדינה.

אמנם ארצות הברית כמעט והוציאה את כל כוחותיה מהמדינה, משרד הביטחון האפגני הודיע אמש כי מפציצי 52-B של האמריקנים פגעו בכמה מטרות של ארגון הטרור. במקביל, שגרירות ארה"ב פרסמה הודעת גינוי על כניסת הטליבאן למרכזים פרובינציאליים בדרום ובצפון.

"אנו מגנים את המתקפה החדשה והאלימה של הטליבאן נגד ערים אפגניות. זה כולל תפיסה בלתי חוקית של זראנג', בירת מחוז נמרוז, הפיגוע בשברגה, בירת מחוז ג'וז'אן, והמשך המאמצים להשתלט על פרובינציות אחרות".

YOU MIGHT ALSO LIKE