ג'ו רוגן מתפוצץ ומעורר סערה עולמית: "המוטציות הם בגלל החיסונים"
פרשן ה-UFC ומנחה הפודקאסט הפופולרי בעולם הקריא חומרים מדעיים מרתקים והשמיע מספר טענות ביולוגיות על בסיס מספר מאמרים מדעיים, הוא מספר על שיחותיו עם רופאים בכירים וכופר במסרים של ד"ר פאוצ'י ורבים אחרים בממסד הרפואי - עתה קולות בשמאל קוראים להתיר את החוזה על סך 100 מיליון דולרים שקיבל מספוטיפיי

משתמשי טוויטר כועסים קראו לבטל את ג'ו רוגן לאחר שטען כי החיסונים בהחלט עלולים להיות הגורם להתפתחות המוטציות וכי אסור לחייב אנשים לקבל זריקות שכן זו צורה של "דיקטטורה".

ההצהרות השנויות במחלוקת של רוגן בכמה נושאים כבר עוררו לא מעט שאט נפש מהשמאל הקיצוני.

מאז שהעביר את הפודקאסט הסופר-פופולרי שלו מיוטיוב לספוטיפיי בעסקה בלעדית של 100 מיליון דולר פלוס, כדי להימנע מצנזורה, התוכנית של רוגן הפכה מידית לאחת הנצפות ביותר על הפלטפורמה, כשספוטיפיי אמרה שהיא מתפקדת עם רוגן "הרבה מעל הציפיות".

בחודש אפריל, הסטנדאפיסט ופרשן ה-UFC נכנס לעין הסערה לאחר שהציע שאנשים צעירים ובריאים לא צריכים להתחסן כנגד נגיף הקורונה, והזהיר כי כניעה לתרבות-הביטול של התקינות-הפוליטית עלולה בסופו של דבר להוביל למצב בו "לגברים לבנים סטרייטים אסור יהיה לדבר”.

רוגן טען שלשום כי בניסיון לחסן כמה שיותר אנשים הממשלה הופכת את הנגיף להרבה יותר מסוכן. הוא ביסס את טענתו על ממצאי מאמר מדעי שנערך על ידי עמיתים ושפורסם במגזין PLOS Biology בשנת 2015.

מחבריו אמרו כי "חיסונים נגד מחלות שאינם מונעים העברה יכולים ליצור תנאים המקדמים הופעת זנים פתוגניים הגורמים למחלות חמורות יותר".

רוגן אמר כי "הסביבה שאנו יוצרים על ידי כך שכל כך הרבה אנשים מחוסנים בחיסון שאינו הורג את הוירוס למעשה יכולה להוביל לנגיף חזק יותר".

רוגן, אולי השדרן הפופולרי בתבל (צילום: Stacy Revere/Getty Images)

 

עם זאת, הרשויות האמריקאיות מתעקשות כי חיסון היא הדרך הטובה ביותר לעצור את מגיפת הקורונה, כאשר היועץ הרפואי הראשי של הנשיא ביידן, ד"ר אנתוני פאוצ'י, חזר ואמר בשבוע שעבר כי אלה שנמנעים ממנו "הם אלה שמפיצים את ההתפרצות הזו" - זהו כידוע נתון הסותר את הנתונים של ד"ר קובי חביב מהמרכז הרפואי הרצוג ושל נתוני ה-CDC החדשים שהראו התפרצויות נגיפי דלתא בקרב אוכלוסיות מחוסנות בשיעורים של בין 74 ל-90%.

על פי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), יותר מ -70% מהאמריקאים הבוגרים קיבלו עד כה לפחות זריקה אחת של החיסון.

במהלך הפרק האחרון, אמר רוגן כי אלה שדוחפים להציג חיסון חובה בכל ארה"ב, "הם טיפשים. והם לא מבינים את ההיסטוריה האנושית".

לדברי המארח, אמריקה הפכה ל"ניסוי הראשון בממשל עצמי שעבד בפועל, ויצר את מעצמת העל הגדולה ביותר שהעולם ידע". הצלחה זו הושגה באמצעות "חופש", אמר, ולהורות לאנשים לקבל זריקה ולשאת דרכון חיסונים תעמוד בניגוד לעקרונות שעליהם נבנתה ארה"ב. "אתה מתקרב צעד נוסף לדיקטטורה - זה מה שקורה", אמר.

מגיבים רבים זעמו, ודרשו "לבטל" את רוגן אחת ולתמיד. אחרים טענו כי בשל השפעתו על הקהל שלו, עליו להימנע מלדבר בנושאים שאינם יודעים עליהם.

חלקם הטילו את האשמה בספוטיפיי והציעו כי האחריות רובצת לפתחה של הפלטפורמה שאפשרה את הפצת מה שהם מכנים "דיסאינפורמציה מסוכנת".

עם זאת היו רבים שתמכו ברוגן.

מעריצי הארדקור של הפודקאסט התעקשו שמה שהוא אומר רלוונטי וצריך לשמוע אותו.

אחרים, כמו החבר הקומיקאי ג'וש דני, פשוט הגנו על זכותו של רוגן לומר את דעתו.

לכאורה אין לספוטיפיי שום כוונה להגביל את הביטוי העצמי של רוגן, למרות דיווחים בתקשורת שאמרו שחלק מעובדי החברה איימו להפסיק לעבודם שם אלא אם כן יופעל פיקוח עריכתי בכל הנוגע לשידור תוכניתו.

YOU MIGHT ALSO LIKE