האם מייק פומפאו גנב וויסקי יפני בשווי של כ-6,000 דולר שקיבל מממשלת יפן?
חקירה נפתחה עקב העלמות של המשקה, אותו קיבל מזכיר המדינה לשעבר בשנת 2019. לדבריו, הוא אפילו לא זוכר שקיבל את הבקבוק. "אם זה היה דיאט קולה, הייתי גמור"

משרד החוץ האמריקני פתח בבדיקה על בקבוק וויסקי יפני בשווי 5,800 דולר שהוענק כמתנה למזכיר המדינה לשעבר, מייק פומפאו, על פי רשומות של המשרד במרשם הפדרלי.

מזכיר המדינה לשעבר, מייק פומפאו (צילום: איי.פי)

ממשלת יפן העניקה את המשקה האלכוהולי לפומפאו בשנת 2019, כאשר כיהן כמזכיר המדינה בממשל טראמפ. כל עולה מהמסך. עם זאת, לא ברור אם פומפאו עצמו קיבל את הוויסקי, או איש צוות לקח אותו בשמו של הבוס.

ביום חמישי, פומפאו אמר כי הוא מעולם לא קיבל את הבקבוק וכי "אין לו מושג" שהוא נעלם, וגם לא לאן הוא נעלם. "אני מניח שאף אחד לא נגע בבקבוק. הוא אף פעם לא הגיע אלי. אני לא יודע איך משרד החוץ איבד אותו, למרות שראיתי חוסר כשירות עצום במשרד בתקופתי", אמר פומפאו במהלך ראיון ב'פוקס ניוז'. "אם היה מדובר בקולה דיאט, הייתי גמור מזה", צחק.

עורך דינו של פומפאו, וויליאם בורק, אמר ל'וול סטריט ג'וניור' כי למזכיר המדינה לשעבר "אין אף זיכרון שקיבל את הבקבוק וויסקי ואין לו שום מידע על מה קרה לו".

במהלך הראיון ב'פוקס ניוז', פומפאו כינה את המקרה כ"דיבורים משוגעים" ואמר שאם משרד החוץ רוצה לפנות אליו, "אני אשמח לנסות לעזור להם למצוא אותו".

העובדה שהבקבוק נעלם עלולה לעורר חשדות אתיים נגד פומפאו, שרמז לא פעם על כך שהוא עשוי להתמודד לנשיאות ארצות הברית 2024.

חל איסור על פקידים אמריקנים לקבל מתנות אישיות מממשלות זרות, אבל "אי קבלה תגרום מבוכה לתורם ולממשלת ארצות הברית", אמרו במשרד החוץ, ולכן המתנות שמתקבלות מועברות לארכיון הממשלתי.

מומחה לאתיקה ממשלתית, וולטר שאוב, אמר לרשת סי.אן.אן כי הסיפור יכול לגרור לעונש אזרחי בסף 50 אלף דולר, או אפילו העמדה לדין ועונש מאסר על פי חוק הצהרות כוזבות. כמו כן הוסיף כי ממשלת ארה"ב העמידה לדין בעבר בכירים בגין אי גילוי מתנות.

"האפשרות שבכיר קבינט לקח מממשלה זרה מתנות, היא רצינית", אמר שאוב, שהיה מנהל לשכת האתיקה הממשלתית. "אם יתברר שמזכיר המדינה לשעבר פומפאו לקח את הבקבוק בשווי 5,800 דולר, הוא צריך לחשוף אותו כמתנה בדוח הכספי שלו".

האגף המבקר את משרד החוץ מצא מוקדם יותר השנה כי פומפאו ואשתו סוזן הפרו את כללי האתיקה הפדרליים על ידי פנייה לעובדי המחלקה עם יותר מ-100 בקשות אישיות שאינן קשורות לעבודה – החל מהזמנת מתנות, הזמנת תורים במספרה וטיפול בכלב המשפחה.

YOU MIGHT ALSO LIKE