רוסיה משיקה את נשק העל החדש שלה - ה-X95
התעשייה הצבאית הרוסית לא נשארית מאחור, להיפך היא החלה מובילה מגמות מפתח בעולם פיתוחי הנשק ומפגרת אם בכלל רק מעט מאחורי ארה"ב, המירוץ המשולש מול סין העולה יימשך. ה-X95 החדש אמור להעניק יתרון משמעותי בשדה הקרב של העתיד

רוסיה עובדת קשה ומפתחת את הטיל העדכני ביותר מסוג X-95 לטווח הארוך כך אמר הקולונל-גנרל ולדימיר זרודניצקי, ראש האקדמיה הצבאית של המטה הכללי, במאמר שפירסם בכתב העת 'מחשבה צבאית'.

מדובר באחד הטילים המהירים בעולם, ככל הנראה המהיר מכולם.

(צילום: CNN.COM)

 זרודניצקי אמר כי הוא רואה בדומיננטיות בתחום החלל את התנאי החשוב ביותר לביצוע פעולות איבה מוצלחות, ושאת זאת ניתן להבטיח באמצעות שימוש אפקטיבי של מטוסי תקיפה ומטוסי קרב.

 "עבור הכוחות האוויריים אנו מפתחים ומאמצים דגמים חדשים ומודרניים של נשק, ציוד צבאי ומיוחד, כגון מפציץ הטילים האסטרטגי Tu-160M; מערכת טילים היפרסוניים של Kinzhal; ונשק מוטס ארוך טווח בדיוק גבוה, בפרט טיל X-95 היפרסוני ", אמר זרודניצקי.

 לדברי זרודניצקי, השליטה בתחום החלל היא "התנאי החשוב ביותר להתנהלות מוצלחת בפעולות איבה על ידי קיבוצי כוחות יבשתיים וימיים".

לדעתו, יש צורך לא רק לייצר ולאמץ סוגי נשק חדשים, אלא גם לפתח "צורות שימוש חדשות ושיטות פעולות לחימה", שיבטיחו השגת שליטה בתחום החלל.

 בסוף יוני הודיע ​​הנשיא ולדימיר פוטין כי הטיל הבין-יבשתי 'בסרמת' והטיל ההיפרסוני של זירקון ייכנסו לשירות בקרוב.

בנוסף, הוסיף, נוצרים כלי טיס בלתי מאוישים, מכ"מים לאיתור אופק, מערכות טילים נגד מטוסים וציוד צבאי חדיש.

 בפברואר הודיע ​​שר ההגנה סרגיי שויגו כי המערכות ההיפר-סוניות השונות יהפכו לעמוד השדרה של כוחות ההרתעה הלא-גרעיניים של רוסיה.

נכון לעכשיו, גולת הכותרת, היא שכוחות התעופה והחלל הרוסיים מבצעים פעולות קרביות ניסיוניות של הטילים ההיפרסוניים של Kinzhal, שבמהלך הניסויים הגיעו למהירות של 10 מאך.

YOU MIGHT ALSO LIKE