"משבר שניסינו להימנע ממנו": אלפי מסתננים חיוביים לקורונה בעיר קטנה בטקסס
העיר מקאלן, בה גרים כ-140 אלף תושבים, מתקשה להתמודד עם זרם המהגרים שמציף את המקלטים. המושל מאשים: "ממשל ביידן משחרר ביודעין ובכוונה מהגרים אל טקסס"

כמעט 7,000 מהגרים שנמצאו חיוביים לנגיף הקורונה עברו בעיר מקאלן שבטקסס, שהפכה למוקד גל המהגרים הלא חוקיים, כולל יותר מ-1,500 מהגרים במהלך שבעת הימים האחרונים. כך מסרו גורמים רשמיים ביום רביעי.

מהגרים ממקסיקו בגבול עם ארצות הברית (צילום: Getty Images)

המספר הגבוה נחשף בהצהרה של העיר מקאלן, שהודיעה על הקמת מקלטי חירום זמניים שיעזרו לעיר של 140 אלף תושבים להתמודד עם זרם מסתננים, שכבר הציף את המקלטים הקיימים.

מבקשי מקלט המגיעים לעיר מקאלן עוברים בדיקת קורונה לפני שהם נשלחים למתקן בשם 'מרכז ההפוגה ההומניטרי, המנוהל על ידי ארגון 'צדקה קתולית', כך דווח ב'פוסט' בחודש שעבר. המסתננים שוהים במרכז כ-24 שעות בממוצע, בזמן שהם קובעים לעצמם דרכי הגעה ליעד הבא שלהם ברחבי ארצות הברית.

עם זאת, לצד מדיניות ההכלה ההומניטרית, מטעם העיר נמסר כי "בשבועות האחרונים, בשל המספר הגבוה המדהים של המהגרים ששוחררו על ידי רשות המכס והגנת הגבולות, התפוסה במרכז ההפוגה היא מלאה".

על פי ההצהרה, מרכז ההפוגה הכיל בממוצע 750 מהגרים ביום מתחילת יולי. "מספר זה, במהלך החודש, עלה ליותר מ-1,100 איש ביום, ועד כה, באוגוסט, המספר עלה ליותר מ-1,900", נמסר מהעיר מקאלן. " מרכז ההפוגה יכול להכיל 1,236 דיירים בלבד, ולא נאפשר יותר מהתפוסה המרבית בכל זמן נתון".

ההצהרה של העיר הסתיימה בתיאור המצב כ"משבר שהעיר מקאלן לא יצרה, וניסתה להימנע ממנו במשך שבע שנים".

מהגרים במקלט 'הפוגה הומניטרית' בעיר מקאלן שבטקסס

בתחילת השבוע הכריזו גורמים רשמיים בעיר הקטנה בטקסס, כמו גם במחוז הידאלגו, על מצב חירום מקומי עקב הזינוק במקרי הקורונה ויכולת מוגבלת במתקני החזקה.

המושל גרג אבוט הרפובליקני האשים את העלייה בכמות המהגרים בזינוק בתחלואה וכמות האשפוזים במדינה. ביום שלישי, שופט פדרלי חסם זמנית צו מנהלי שהוציא אבוט בשבוע שעבר, שהתיר לחיילים בטקסס לעצור כלי רכב החשודים בהסעת מהגרים בלתי חוקיים בטענה שהם עשויים להפיץ את הווירוס. שימוע מלא נקבע ב-13 באוגוסט.

"ממשל ביידן שחרר ביודעין, ובכוונה, מהגרים אשר חיוביים לקורונה אל קהילות טקסס, תוך סיכון לחשיפה וזיהום פוטנציאליים של תושבי המדינה", אמר הדובר של אבוט בתגובה לפסיקה של השפוט. "הצו המנהלי של המושל מנסה למנוע מממשל ביידן להפיץ את הקורונה לטקסס ולהגן על בריאותם ובטיחותם של הטקסנים".

גורם בכיר במחלקה לביטחון הפנים, אמר השבוע כי כ-210 אלף מסתננים נתפסו בגבול ארצות הברית – מקסיקו בחודש יולי. מדובר בעלייה של 11% לעומת 188,829 מהגרים שחצו את הגבול בחודש יוני, והמספר הגבוה ביותר זה יותר מ-20 שנה.

בינתיים, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, חידש את פורטוקול "כותרת 42", מה שמעניק לרשויות הפדרליות את האפשרות לגרש מהגרים מבוגרים בודדים ומשפחות מסוימות בגבול, על מנת למנוע את התפשטות הנגיף.

YOU MIGHT ALSO LIKE