מושל ארקנסו מודה: "טעינו כאשר אסרנו על חובת חבישת מסכות"
אסא האצ'ינסון התייחס להצעת החוק שעליה חתם מוקדם יותר השנה, במסגרתה נאסר על הרשויות המקומיות להורות על חובת מסכות. הוא הביע חרטה על המהלך והפציר במחוקקים לשנות את החוק לפני פתיחת שנת הלימודים בהמשך החודש

אסא האצ'ינסון, המושל הרפובליקני של מדינת ארקנסו, אמר אתמול (שלישי) שהוא מתחרט על כך שחתם על הצעת החוק האוסרת על חובת חבישת מסכות, וכעת הוא קורא למחוקקים במדינה להגיע לכינוס מושב מיוחד ולבטל את החוק.

מושל ארקנסו, אסא האצ'ינסון (צילום: AP)

"בדיעבד, לא הייתי חותם על הצעת החוק", הוא אמר במהלך מסיבת עיתונאים שכינס כדי לדבר על תחלואת הקורונה במדינתו, "אבל זה החוק, והדרך היחידה לשנות אותו זה באמצעות הצעת חוק חדשה, או שבית המשפט יקבע שהצעת החוק המקורית נוגדת את החוקה".

במהלך שבעה הימים האחרונים (מה-28 ביולי ועד ה-3 באוגוסט) אובחנו בארקנסו כ-13,600 נשאים חדשים. לשם השוואה, השבוע הקשה ביותר מבחינת תחלואת הנגיף היה ב-3 עד ה-9 בינואר, אז אובחנו 21,601 נשאים.

כלומר, על אף שהתחלואה רחוקה מהשיא, בארקנסו מודאגים ממספר מגמות אחרות. בראש ובראשונה, מספר המאושפזים עלה לשיא של שבעה חודשים, ו-74% מהמיטות בבתי החולים במדינה תפוסות. כמו כן, רק 37% מתושבי המדינה מחוסנים באופן מלא ("שבועיים או יותר ממועד קבלת זריקת החיסון האחרונה", כפי שהמושג מוגדר ע"י ה-CDC).

אילוסטרציה (צילום: AP)

החוק המדובר - SB590 - הועלה לדיון בחודש מרץ האחרון, ופחות מחודש לאחר מכן הצעת החוק אושרה ע"י בית הנבחרים והסנאט המקומיים של ארקנסו (המפלגה הרפובליקנית שולטת בשני הבתים).

במסגרת החוק, נאסר על הרשויות המקומיות (מחוזות וערים) להורות על חובת חבישת מסכות. עם זאת, חובת המסכות כן נשארה בתוקף בבתי עסק פרטיים, בתי חולים ובתי כלא.

דבריו של המושל האצ'ינסון, שעד לפני כמה שבועות היה אחד המתנגדים הגדולים לחובת המסכות, משקפת את השינוי התפיסתי בארצות הברית - בייחוד לאור הווריאנט 'דלתא' של נגיף הקורונה.

למעשה, אתמול היה היום הראשון מאז פברואר שבו למעלה מ-50 אלף חולי קורונה היו מאושפזים בבתי החולים ברחבי ארצות הברית - פי 3 מהנתונים בסוף חודש יוני.

המושל האצ'ינסון (צילום: לשכת מושל ארקנסו)

כעת, המושל האצ'ינסון קורא למחוקקים לאשר הצעת חוק נוספת, שתאפשר למשרדי החינוך השונים להורות על חובת מסכות כאשר שנת הלימודים החדשה תיפתח בהמשך החודש.

"הווריאנט דלתא מדבק הרבה יותר, ואנחנו רואים הרבה מקרים של הידבקות בקרב ילדים", כתב המושל במכתב שהועבר למחוקקים, "קיים צורך דחוף לפעול בנושא כדי לאפשר לבתי הספר להורות על חובת מסכות במטרה למנוע את המשך התפשטות הנגיף בקרב התלמידים".

לא ברור אם המחוקקים במדינה יסכימו לקבל את דרישת המושל, אולם במהלך יום חמישי צפויה להתקיים פגישה מכרעת בנושא

YOU MIGHT ALSO LIKE