הזוכה האמריקנית הפרה את הנחיות האולימפיאדה – אך הצעדים נגדה נדחו עקב טרגדיה משפחתית
הוועד האולימפי דחה את הסנקציות נגד רייבן סאנדרס, שהוטלו עליה לאחר שבזמן הטקס בו קיבלה את מדליית הכסף, היא הפגינה עבור "האנשים המדוכאים ברחבי העולם"

הוועדה הבינלאומית של המשחקים האולימפיים בטוקיו הודיעה כי היא דוחה את הצעדים המשמעתיים נגד הזוכה האמריקנית במדליית הכסף בהדיפת כדור ברזל לנשים, רייבן סאנדרס, וזאת לאחר שאמא שלה מתה אתמול (שלישי) – יומיים לאחר שצפתה בבתה זוכה במדליה הראשונה שלה בטוקיו.

רייבן סאנדרס במחאה על הפודיום, בטקס קבלת מדליית הכסף (צילום: רויטרס)

סאנדרס, ספורטאית שחורה בת 25, חלק מקהילת ה-LGBTQ, עוררה סערה לאחר שבטקס המדליות ביום ראשון היא הניפה את ידיה בצורת X כחלק ממחאה, במטרה לתמוך באנשים מדוכאים "בכל רחבי העולם", וכי ה-X מייצג את "הצומת שבו כל האנשים הללו נפגשים".

"המסר שלי הוא להמשיך להילחם, להמשיך לדחוף, להמשיך למצוא ערך בעצמך, למצוא ערך בכל מה שאתה עושה", אמרה לאחר שזכתה במדליה.

בעקבות הסימון, הוועדה האולימפית החלה בבדיקה האם סאנדרס הפרה את "חוק 50", אשר אוסר על קיום מחאה על הפודיום בזמן טקס המדליות.

אלא שיומיים לאחר הזכייה במדליה, סאנדרס פרסמה בטוויטר כי אמא שלה, קלריסה, מתה. "אמי הייתה אישה נהדרת והיא תחיה דרכי לנצח", כתבה. "המלא השומר מספר אחת שלי. אני אוהב אותך לנצח".

היום, במהלך תדריך של הוועד האולימפי, הדובר מארק אדמס אמר כי הפעולות נגד סאנדרס "הושהו לעת עתה". "כמו רבים מכם, שמענו הבוקר את החדשות העצובות ביותר על מות אמה של רייבן סאנדרס", אמר אדמס. "הוועד האולימפי מוסר את תנחומיו לרייבן ולמשפחה. הוועד האולימפי האמריקני הודיע לנו כי הם דואגים לה וכי היא תחזור הביתה".

רייבן סאנדרס (צילום: רויטרס)

קלריסה מתה באורלנדו שבפלורידה, לשם הגיעה על מנת להשתתף בצפייה במשחקים האולימפיים יחד עם משפחות אחרות של ספורטאים אמריקנים. בשבוע שעבר היא העניקה ראיון לרשת סי.אן.אס על כך שהיא צופה מרחוק בבתה מתחרה במשחקים האולימפיים. "לא להיות שם קצת מבאס, אבל היי, אנחנו מריעים לה מכאן. היא יודעת את זה".

בפוסט באינסטגרם, סאנדרס כתבה על אמה כי "השיחה האחרונה שלנו הייתה אחת הטובות אי פעם. אמא, אני יודעת שאת אוהבת אותי בכל רמח אבריך".

YOU MIGHT ALSO LIKE