קרוב ל-500 תקריות ירי בחודש: שיקגו בדרך לאחת השנים הקטלניות ביותר בתולדותיה
נתונים שפורסמו ע"י משטרת שיקגו מצביעים על עלייה מדאיגה בכמות תקריות הירי, הן במהלך יולי והן מתחילת השנה, כמו גם מזינוק במספר הפצועים והרוגים כתוצאה מאירועי הירי. מפקד המשטרה הורה על הקמת יחידה מיוחדת למאבק בכלי הנשק

גל האלימות שפוקד את שיקגו רק הולך ומחמיר, כך עולה מדו"ח רשמי של המשטרה המקומית שפורסם מוקדם יותר היום (שני).

זירת ירי בשיקגו, מוקדם יותר השנה (צילום: AP)

לפי משטרת שיקגו, במהלך חודש יולי נפצעו או נהרגו 614 בני אדם ב-461 תקריות ירי ברחבי העיר. לשם השוואה, בחודש יולי אשתקד - שבועות בודדים לאחר המהומות האלימות שאירעו בעקבות רציחתו של ג'ורג' פלויד - 561 איש נפצעו או נהרגו ב-402 תקריות ירי שונות.

מתחילת השנה (ינואר עד יולי, כולל) נרשמו בשיקגו לא פחות מ-2,471 תקריות ירי, כאשר 1,973 בני אדם נהרגו או נפצעו. גם כאן מדובר בעלייה מדאיגה ביותר בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020, אז נרשמו 2,217 תקריות ירי ו-1,779 פצועים והרוגים.

עוד עולה מהדו"ח כי במהלך חודש יולי אירעו 105 מקרי רצח בעיר, קצת פחות מ-107 הרציחות שאירעו ביולי 2020. כמו כן, מתחילת השנה דווח על 445 מקרי רצח, וזאת בהשוואה ל-446 בשבעת החודשים הראשונים של 2020. אגב, כלי נשק היו מעורבים ביותר מ-90% ממקרי הרצח בעיר.

שוטרי משטרת שיקגו מחוץ לזירת אירוע ירי, מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

7,289 כלי נשק הוחרמו ע"י משטרת שיקגו מתחילת השנה, זינוק של 28% בהשוואה ל-2020. אם לא די בכך, 3,477 איש נעצרו בחשד לעבירות נשק - עלייה של 23% משנה שעברה.

בעקבות הנתונים המדאיגים, מפקד משטרת שיקגו - דיוויד בראון - הקים כוח משימה לטיפול בכלי נשק. לדבריו, 50 בלשים הועברו לכוח זה, ומטרתם היא לשבש את הברחות הנשק אל תוך תחומי העיר.

במקביל לכך, בחודש שעבר נודע כי שיקגו היא אחת מחמש ערים שאליהן משרד המשפטים מתכוון לשלוח אנשי אכיפת חוק כחלק ממבצע מיוחד שנועד להיאבק בפשיעה האלימה.

גשרים במרכז העיר שיקגו במהלך מהומות ג'ורג' פלויד (צילום: AP)

כפי שדיווחנו בחודש שעבר, התובע הכללי של ארצות הברית, מריק גרלנד, הגיע למשרדי הרשות לאכיפת נושאי האלכוהול, הטבק, הנשק וחומרי הנפץ (ATF) ביחד עם סגניתו ליסה מונקו - שם הם הכריזו על הקמתם של חמשת היחידיות המיוחדות.

מדובר בחמישה אזורים שבהם הפשיעה האלימה גואה, לרבות ניו יורק, לוס אנג'לס, וושינגטון די.סי., אזור מפרץ סן פרנסיסקו (שכולל גם את אוקלנד, סן חוזה וסקרמנטו) ושיקגו.

לדבריו של גרלנד, כל כוח משימה יורכב ממספר בכירים במשרד התביעה הפדרלית המקומית, סוכני ATF ורשויות החוק המקומיות. התובע הכללי הסביר כי המטרה של כל כוח משימה תהיה לחקור ולאתר חשודים בעבירות אלימות ביותר, עם דגש על עבירות נשק.

במקביל לחמשת כוחות המשימה העיקריים, ב-ATF ישלחו סוכנים ל-45 רשויות מקומיות כדי לעבוד עם המשטרה המקומית על מיגור הפשיעה האלימה.

התובע הכללי גרלנד (צילום: AP)

"יותר מדי פעמים קורה שכלי נשק שנמצאים בזירות פשע מגיעים ממרחק של מאות או אלפי קילומטרים", הסביר התובע הכללי גרלנד והמשיך, "לכן אנחנו מתרכזים בכך כעת, ביחד עם ה-ATF, במטרה לעצור את העברת כלי הנשק שמשמשים לאותם פשעים אלימים. כוחות המשימה מאפשרים לנו לעבוד במשותף במספר רשויות, ובכך לפגוע במבריחי כלי הנשק".

סגנית התובע הכללי מונקו אף הסבירה שהמהלך יאפשר שיתוף פעולה מודיעיני טוב יותר: "כולנו יודעים שהמטרה שלנו היא לתפוס את אותם אנשים שסוחטים את ההדק וגורמים למישהו להיפצע, ובמקרים מסוימים להיהרג", היא אמרה והוסיפה, "אבל המטרה שלנו היא גם לתפוס את אותם אנשים שמהם כלי הנשק הגיעו ולשבש את נתיב ההברחות".

במשרד המשפטים הדגישו כי לא כוחות המשימה אינם זמניים, והמבצע "הוא חלק בלתי נפרד משיתוף פעולה ארצי".

YOU MIGHT ALSO LIKE