משבר המהגרים והקורונה: חבר קונגרס דמוקרטי מטקסס קורא לביידן להקשות את האכיפה בגבול הדרומי
הנרי קואלאר אמר כי לאור המציאות, הממשל צריך להמשיך את התוכנית של טראמפ – המאפשר גירוש של אזרחים זרים ממקומות עם סיכון למחלות מדבקות

חבר הקונגרס הדמוקרטי מטקסס, הנרי קואלאר, התבטא באופן המנוגד בדרך כלל לתנועה הפוליטית שלו, ואמר כי בעקבות משבר ההגירה בגבול הדרומי ועליית התחלואה של הקורונה, הוא דחק בנשיא ביידן ובבית הלבן לנקוט בפעולות מהותיות כדי להדוף את אלפי המהגרים הלא חוקיים ממקסיקו, רבים מהם לא התחסנו ולא נבדקו.

אזרחי מקסיקו שנתפסו מנסים לחצות את הגבול לארה"ב (צילום: איי.פי)

קואלאר קרא לנשיא "להשהות" את הקבלה או השחרור של המהגרים שעברו דרך ריו גראנדה, מספר ששבר שיאים, על מנת שהתושבים האמריקנים בדרום ופקידי המדינה יוכלו להתמודד על המשבר הכפול. "בשבוע שעבר, בעמק ריו גראנדה התחתון, אנשי אכיפת החוק ביצעו 20,000 מעצרים", אמר קואלאר, חבר הוועדה לביטחון הפנים.

הוא התייחס למקרה ספציפי, של מלון בעיר שכולו נשכר על ידי ארגון צדקה עבור מהגרים אשר נמצאו חיוביים לקורונה - דבר שהרשויות המקומיות גילו עליו רק כאשר אזרח שהיה במסמוך דיווח על שיעולים ואנשים ללא מסכות.

"כוחות משמר הגבול מורידים את המהגרים בעמותה, וזו עמוסה מדי אז היא מובילה את המהגרים למלון מבלי לספר לגורמים מקומיים. זה שגוי. העמותה צריכה לספר לגורמים המקומיים, במיוחד אם יש מאומתים לקורונה", אמר קואלאר. "זה לא הוגן כלפי הקהילות המקומיות, אנשים שמשתחררים מהעמותה עלולים להיות עם קורונה. עלינו לוודא כי אנחנו מתקשרים זה עם זה... ומה שאני מבקש מממשל ביידן הוא לעשות הפסקה".

חבר הקונגרס הנרי קואלאר (צילום: רויטרס)

"תעשו הפסקה. הם צריכים לתת עדיפות לקהילות בגבול, אתם צריכים לתעדף את הגברים והנשים מהמחלקה לביטחון המולדת. צריך לתעדף את שניהם מאחר שהם נמצאים בסיכון לחלות בקורונה, אמר קואלאר.

"זכרו, לאותם גברים ונשים יש משפחות. אם הם חולים והולכים לביתם, זה לא הוגן כלפי המשפחות שלהם, ובוודאי לא הוגן כלפי התושבים בגבול, להשאיר אנשים חולים ואפילו לא לספר לתושבים המקומיים", הוסיף.

המחלקה לביטחון המולדת הודיעה כי החל מה-31 ביולי, הם ישקלו לסיים את תוכנית האכיפה "כותרת 42" – מדיניות שהחיל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, המאפשרת גירוש אזרחים זרים ממקומות בהם קיים סיכון למחלות מדבקות.

"אמרתי לבית הלבן, אתם מגרים אנשים תחת 'כותרת 42', ואני תומך בזה, במיוחד כרגע", אמר קואלאר. "מספרי המהגרים אינם עוצרים ועם כל הכבוד לממשל, הם צריכים להשהות זאת כעת למען קהילות הגבול שלנו".

YOU MIGHT ALSO LIKE