סגן שריף מדינת וושינגטון נורה למוות – חברי תנועת 'אנטיפה' חגגו ברשת
עיתונאי פרסם תגובות מחשבונות טוויטר פרטיים, הנראים כשייכים לחברי הארגון הרדיקלי, שם שמחו לאיד על מותו של השוטר. "אני אשתה לכבוד זה"

סגן שריף של מדינת וושינגטון נורה ביום שישי האחרון בראשו, וכמה שעות לאחר מכן מת מפצעיו בבית החולים. בחוסר רגישות מזעזע, פעילים של אנטיפה, ארגון השמאל הרדיקלי, הביעו ברשתות החברתיות את שמחתם ממותו של השוטר.

(צילום: Getty Images)

את התגובות פרסם העיתונאי אנדי נגו ביום שבת האחרון, יחד עם צילומי מסך של ציוצים של אנשים שלטענתו קשורים לאנטיפה. "סגן שריף מחוז קלארק נורה בראשו במהלך הלילה ונהרג. בתגובה, חשבונות של חברי אנטיפה חגגו בטוויטר".

בחלק מהחשבונות שפרסם העיתונאי, יש מינוחים כמו ACAB, ראשי תיבות של All cops are bastards, "כל השוטרים הם ממזרים", ואותם חשבונות הגיבו לידיעה על הסגן שנהרג עם הערות מגעילות כמו "לחיים, אני אשתה לכבוד זה".

אדם אחר הגיב עם חשבונו הפרטי וכתב TAKBIR – המתייחס לביטוי "אללה אכבר" בערבית. משתמש אחר עם לוגו של אנטיפה כתמונת פרופיל, חגג את מותו של השוטר וכתב: "אני מתערב שמשפחת החזירים שלו בוכה".

הרשויות בוושינגטון מסרו כי השוטר שנהרג הוא סגן ג'רמי בראון, בן ה-46, אשר נורה במהלך מעצר בליל יום שישי בסביבות השעה 19:00, ולאחר כארבע שעות מת מפצעיו בבית החולים. "חשודים רבים מעורבים בירי והם עשויים להיות חמושים ומסוכנים", נמסר ממשרד השריף.

מוקדם יותר השבוע, צעיר בן 21, ווטרס בס מפורטנלד, אשר ככל הנראה משתייך לארגון אנטיפה, הורשע בחמש עבירות – כולל החזקת מטען חבלה שלא כדין, הצתה מדרגה ראשונה, ניסיון תקיפה, עוולה והתפרעות. זאת, לאחר שהשליך מטען חבלה לעבר שוטר ובכך הצית את מבנה המשטרה בפורטלנד.

על פי סקר, שפורסם לפני כשלושה ימים, רוב המצביעים בארצות הברית רוצים שהקונגרס יבצע חקירות רשמיות בנוגע להתפרעויות ההמוניות שהתרחשו ברחבי המדינה בקיץ 2020 על ידי תנועות BLM ואנטיפה, כאשר במקביל התברר כי כמות מבציעים נמוכה באופן משמעותי מעוניינת בחקירת ההסתערות לקפיטול ב-6 בינואר.

בסקר עולה כי שני שליש (66%) מהמצביעים מעוניינים שהמשטרה תחקור את BLM ואנטיפה, בעוד רק 49% מהמבציעים מסכימים כי חקירת מאורעות ה-6 בינואר צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות.

YOU MIGHT ALSO LIKE