משבר המהגרים: ביידן מבטל חוזים ומבזבז כספים – וממשיך להפקיר את הגבול הפתוח
הרפובליקנים טוענים כי הנשיא מבזבז מיליארדים מכספי משלם המיסים ומתכנן לשים סוף ל-20 חוזים לבניית החומה, וזאת בעוד משבר המסתננים שבר שיאים של 20 שנה

ממשל ביידן משלם לפחות 3 מיליון דולר ביממה עבור קבלנים ש"שומרים על הפלדה המחלידה במדבר", כך טוענים הרפובליקנים בסנאט – בעוד הנשיא מנסה לשים סוף לתכנון בניית החומה לאורך גבול ארצות הברית-מקסיקו, למרות המשבר המתמשך והמחריף.

(צילום: רויטרס)

"הנשיא ביידן משלם לקבלני בנייה מקצועיים עבור שמרטפות למתכת, בהיקף של 2 מיליארד דולר ויותר, כאשר במקביל ראיינו את המספר הגדול ביותר ב-20 השנים האחרונות של מהגרים שחוצים את הגבול הפתוח שלנו", אמר הסנאטור ג'יימס לנקפורד מאוקלהומה.

הדו"ח שהוציאו השבוע חברי המפלגה הרפובליקנית בוועדת המשנה של הסנאט למבצעים ממשלתיים וניהול גבולות, מצא כי לפחות 20 אחוזים מ-10 מיליארד הדולרים שהוקצה לפנטגון לבנות את חומת הגבול, הושקעו במקום זאת בשמירה על ציוד הבנייה והפסקת חוזים פעילים. "בזבוז זה של משאבי משלם המיסים מאיים על המוכנות הצבאית והביטחון הלאומי", סיכם הדו"ח.

במקביל, כאמור, ממשל ביידן מסיים שני חוזים לבניית חומה בגזרת לארדו, טקסס, המשתרעים על כ-50 ק"מ. כך הודיע ביום שישי המשרד לביטחון הפנים. 20 חוזים נוספים נמצאים בהליך ביטול גם כן, במטרה להפסיק לחלוטין את מימון בניית החומה.

כזכור, אחת הפעולות הראשונות של ג'ו ביידן כשנכנס לתפקיד הנשיא, היה להורות להשהות את בניית החומה וקרה לבחון את הפרויקט והכספים שנועדו לו. ההודעה של יום שישי מתבססת על החלטת הממשל לבטל את כל החוזים לבניית חומת הגבול בין ארה"ב-למקסיקו.

חלק מהכסף לחומה היה מיועד לפרויקטים צבאיים שונים אלא שטראמפ הפנה אותם לבניית החומה. ממשל ביידן הודיע בחודש שעבר שהוא מתכוון להחזיר יותר משני מיליארד דולרים עבור הפרויקטים הללו.

בהצהרה, המשרד לביטחון הפנים מסר כי שני החוזים "אינם נחוצים כדי לטפל בכל דרישות החיים, הבטיחות, הסביבה או דרישות אחרות. המשרד קורה לקונגרס לבטל את המימון שנותר עבור חומות הגבול, ובמקום זאת לממן אמצעי אבטחה חכמים יותר – כמו טכנולוגיית גבולות ומודרניזציה של מעברי גבול יבשתיים, שהוכחו כיעילים יותר לשיפור הבטיחות וביטחון הגבול".

YOU MIGHT ALSO LIKE