על רקע משבר ההגירה: הברחות לא חוקיות של כסף אמריקני לתוך מקסיקו - משטרת טקסס
חוקרי משטרת הגבול גילו חצי מיליון דולר במזומן, מוסתרים באוטובוס שנסע דרך הגבול בטקסס. שני נהגים אזרחי מקסיקו נעצרו

הרשויות בטקסס לא האמינו למראה עיניהם, כשבחנו חדר השירותים של אוטובוס שעשה את דרכו למקסיקו השבוע. הבעיה בתא לא הייתה נוסע מעשן, כמו בדרך כלל. לדבריהם, הם מצאו כמעט 500,000 דולר במזומן שהוסתרו מאחורי תא השירותים, מופרדים וארוזים בתוך 14 חבילות.

ממצאי המשטרה באוטובוס

ממצאי המשטרה באוטובוס

כלב משטרתי שאומן במיוחד על ידי רשויות המכס והגבול בארה"ב כדי לאתר נשק ומזומנים, התריע בפני הרשויות על הבעיה הפוטנציאלית - והחוקרים המשיכו את העבודה משם, על פי דו"ח משטרת הגבולות. האוטובוס נבדק בשעה שהגיע לנמל הכניסה בפרסידיו, טקסס, נכתב בדו"ח. תחילה הכלב עבר באוטובוס, ואז החוקרים העבירו את האוטובוס דרך מערכת רנטגן לאחר שהתגלתה הבעיה. לאחר גילוי המזומנים, סוכני מחלקת ביטחון הפנים העבירו למעצר שני נהגים, בני 47 ו-68, שניהם אזרחי מקסיקו, על פי הדו"ח. שישה נוסעים שוחררו לאחר חקירה והאוטובוס הוחרם.

הודעת הרשויות בטוויטר על מציאת המזומנים במצע אכיפה בגבול ארה״ב-מקסיקו

החוק הפדרלי קובע כי כל אדם שחוצה גבול של ארה"ב - בין אם ביבשה, באוויר או במים – חלה עליו חובה לדווח על כל סכום מזומן מעל 10,000 דולר שיש ברשותו. העונשים האפשריים על אי-דיווח על מזומנים כוללים החרמה אפשרית של המזומנים וכן אישומים פליליים, אם הנאשם לא הצליח להצהיר על מטרה לגיטימית למזומן, נכתב בדו"ח.

בינתיים, משבר ההגירה בגבול ארה״ב-מקסיקו נמשך: לפני כשבועיים, סוכני משמר הגבול בטקסס גילו ״מחסן לבני אדם״ שבו מחזיקים מבריחים מעל 100 מהגרים ללא אשרות. במאמץ משותף, שוטרי משמר הגבול במחוז לרדו, יחד עם היחידה לחקירות ביטחון פנים ומשטרת לרדו, פעלו בכדי לסגור את המבנה, כך נמסר בהצהרה של רשות המכס והגבול האמריקני (CBP). "זו המציאות הקשה שמצאנו בתוך המחסן שהתגלה במהלך מבצע אכיפה משותף", צייץ בטוויטר סגן מפקד משמר הגבול האמריקני בלרדו, קרל לנדרום.

״תנאים לא אנושיים״. ״מחסן״ למהגרים לא חוקיים בטקסס

סרטון שצולם במקום הציג כוחות אמריקניים בעודם מעבירים את המבריחים למעצר.  לנדרום תיאר בציוץ את התנאים ה"לא אנושיים" שבהם מוחזקים המהגרים והשוהים הבלתי חוקיים. גורמים רשמיים אמרו כי למעלה ממאה אנשים ללא תעודה זוהו כאזרחי מקסיקו, גואטמלה, הונדורס, אל סלבדור, אקוודור וניקרגואה. הם לא לבשו ציוד מגן אישי וכולם נבדקו רפואית.

הרשויות הוסיפו כי מגיפת הקורונה לא האטה את הברחות בני האדם ואת אחסונן של קבוצות גדולות של אנשים בתנאים לא אנושיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE