ה-CDC עוקב אחר מאות אנשים ברחבי ארה"ב שבאו במגע עם חולה ב"אבעבועות הקוף"
גבר שחזר מניגריה אל דאלאס, ועצר באטלנטה, אובחן כחולה במחלה הנדירה, שמקורה בחיות אקזוטיות, וככל הנראה הדביק כ-200 בני אדם

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, עוקב אחר יותר מ-200 איש ב-27 מדינות ברחבי ארצות הברית, וזאת בעקבות חשיפה אפשרית לאבעבועות הקוף לאחר שבאו במגע עם אדם מטקסס שחזר מניגריה – שם חלה במחלה הנדירה בתחילת החודש.

(צילום: Getty Images)

פקידי הבריאות הממלכתיים עובדים עם הארגון כדי לפקח על האנשים שהיו בקשר עם הגבר, וימשיך לעקוב אחריהם מדי יום עד ה-30 ביולי. "מדובר בהרבה אנשים", אמרה אנדראה מקולום, אפידמיולוגית של המרכז הלאומי למחלות זיהומיות. "אנו נמצאים במסגרת הזמן שבו אנו בהחלט צריכים לעקוב מקרוב אחר אנשים"

החולה נסע מהעיר לגוס, ניגריה, אל אטלנטה, שם עשה עצירת ביניים ונחת באטלנטה ב-9 ביולי, כמעט שבוע לפני שאובחן כחולה בוירוס הנדיר. ב-15 ביולי הוא פנה לטיפול בחדר המיון בבית חולים בדאלאס, ושם אובחן כחולה באבעבועות קוף.

תקופת הדגירה של הוירוס היא בין שלושה ימיל -17 ימים, והוא מתפשט במגוון דרכים, ביניהם שאיפות טיפות נשימה מאנשים נגועים, מגע עם נוזלי גוף של חולים, כמו גם באמצעות מגע עם מצעים או פריטים אחרים ששימשו אדם נגוע. כדי לא לקחת סיכונים, ה-CDC ביקשו לפקח על החולים הפוטנציאליים במשך 21 יום, כאמור עד סוף החודש הנוכחי.

האנשים שנמצאים במעקב של גורמי הרפואה כוללים כאלה שישבו במרחק של מטר וחצי מהחולה בטיסה אל אטלנטה, או השתמשו באותו תא השירותים בטיסה, כמו גם עובדי חברת התעופה שניקו את השירותים לאחר הטיסה, דיילים, וכמה מבני משפחה שהיו בקשר עם החולה.

עם זאת, מי שהיה במגע עם החולה בטיסה מאטלנטה לדאלאס אינו נמצא בסכנה, מאחר שזמן החשיפה היה קצר ולא נחשב למסוכן.

המחלה נגרמת על ידי וירוס הקשור לאבעבועות שחורות, אחת המחלות המידבקות ביותר בהיסטוריה, ובזכות חיסון יעיל שפותח לפני עשרות שנים, הוכרז בשנת 1980 כי המחלה הוכחדה. האבעבועות הקוף היא מחלה פחות קשה, אך עדיין מסוכנת למדי, ושיעור המתים ממנה עומד על 10%. היא גורמת לחום, צמרמורות, בלוטות נפוחות ופריחה המלווה בשלפוחיות מוגלתיות המופיעות על הגוף.

עם זאת, המחלה, שהתגלתה לראשונה בשנת 1958 בהתפרצויות במושבות קופים, כמעט ולא נראית אצל בני אדם, ובכלל נדיר לראות מקרים מחוץ למערב אפריקה. בשנת 2003, משלוח חיות מגאנה לארצות הברית שהכיל מכרסמים ויונקים קטנים אחרים שנדבקו בנגיף הביא ל-47 מקרים בחמש מדינות בארה"ב.

YOU MIGHT ALSO LIKE