מרקו רוביו: "ביידן חייב לפעול מיד, קובה בדרך למרחץ דמים המוני", קריאות באמריקה לפעולה צבאית באי הקומוניסטי
המצב בקובה , מדינת האי הקומוניסטית הולך ומחמיר ונראה כי חוסר סדדר והתערערות המשטר בפתח, רוביו קורא לפעולה אמריקנית נחושה בנושא - אך ממשל ביידן לא עושה דבר - עתה לאחר התנקשות בנשיא האיטי, האם אמריקה ניצבת למול "אביב ערבי" רק מול חופי פלורידה?

הסנאטור מרקו רוביו הזהיר אתמול (ד') כי קובה עלולה להתמודד עם "מרחץ דמים מחריד" אם הנשיא ביידן לא יגיב להפגנות נרחבות באי הקומוניסטי - מכיוון שגורמים קובניים מאשרים כי לפחות אדם אחד נהרג עד כה בתסיסה.

רוביו, רפובליקני פלורידיאני ממוצא קובני, הטיח גם ב"צבועים" המנהלים את טוויטר על כך שהם לא חסמו את המשטר הקובני - לאחר שאסרו על הנשיא לשעבר דונלד טראמפ להשתמש ברשת החברתית.

"אני לא בעד שטוויטר אוסר על אף אחד, אבל אם הם יעשו את זה, אם אתה הולך אחרי פוליטיקאים אמריקאים וחוסם את הציוצים שלהם, מצנזר את הציוצים שלהם, ואפילו מונע מהם גישה לפלטפורמות האלה", הוא אמר לפוקס ניוז, "אז אתה צריך לעשות את זה לדיקטטור אכזרי שנמצא בטוויטר, יחד עם חברים אחרים במשטר" רוביו גם פנה לטוויטר בעצמו כדי לדרוש מממשל ביידן לפעול נגד המשטר הקומוניסטי הקובני.

"מה שביקשתי מממשל ביידן לעשות לפני יומיים - הוא להשתמש בדיפלומטיה שהם מתרברבים בה", אמר רוביו. "לכנס את האו"ם, לכנס את ארגון מדינות אמריקה בישיבת חירום".

"לחץ או בושה מהקהילה הבינלאומית בגנותה ובידודה של המשטר ההוא, ולחץ להיות מוכנים לפעולה למניעת מרחץ דמים", אמר.

"לא באמצע העולם, לא במזרח התיכון, לא ביבשת אחרת, ממש כאן, 90 מיילים מחופינו".

"מרחץ דם מחריד הוא מה שמחכה אם לא יינקטו פעולה", הוסיף רוביו. "עד כה התגובה הייתה חלשה, חלשה. למה?".

קריאתו של רוביו לפעולה מגיעה לאחר שמשרד הפנים הקובני חשף כי אדם אחד נהרג לאחר שאלפים יצאו לרחובות כדי לדרוש אוכל וחופש, כך דיווחה WTVJ-TV, חברת השלוחות של NBC.

דיוביס לורנסיו טג'אדה, בן 36, נהרג ביום שני מחוץ להוואנה והאלימות באי עוררה מחאה גם בארה"ב, כולל במיאמי, בה נמצא הריכוז הגדול ביותר של אמריקאים קובנים במדינה.

ראש עיריית מיאמי, פרנסיס סוארס, דחק ביום שלישי בבית הלבן לשקול תקיפות אוויריות ותקיפה צבאית על ממשלת קובנה כדי לסייע למפגינים.

בינתיים, פקידי ממשל קובנים ממשיכים לנקוט בקו קשה נגד המפגינים, והאשימו את ארה"ב בהסתה לתסיסה במדינה.

YOU MIGHT ALSO LIKE