"הלב כואב, הדמעות יורדות": תושבים בקוריאה הצפונית מגיבים לירידה החדה במשקל של קים
בצעד נדיר, הטלוויזיה הממלכתית במדינה המבודדת התייחסה למצבו הבריאותי של המנהיג – אך על פי מומחים, מדובר בניסיון לחזק את נאמנות האזרחים במשטר

תושבי קוריאה הצפונית דואגים עד דמעות בעקבות הירידה החדה במשקלו של המנהיג שלהם, קים ג'ונג און – כך ציטט ערוץ התקשורת הממלכתי במדינה המבודדת, כאשר מדובר באחת הפעמים הבודדות בהן התקשורת המקומית מתייחסת לחייו האישיים של קים.

(צילום: סוכנות הידיעות הקוריאנית, איי.פי)

כאמור, הדיון הציבורי בקוריאה הצפונית על בריאותו וחייו האישיים של המנהיג הם דבר נדיר מאוד ונחשב טאבו. פיונגיאנג, למשל, מעולם לא פרסמה כמה ילדים יש למנהיג בן ה-37, ואחד הדברים היחידים שידועים עליו זה שהוא מעשן כבד ושהוא עלה הרבה במשקל מאז שהפך למנהיג, לפני כ-10 שנים.

לכן, מומחים מעריכים כי העובדה שנושא זה קיבל תשומת לב בתקשורת הממלכתית, אומר כי ישנו מאמץ להגביר את התמיכה המקומית בקים, בעוד המדינה מתמודדת עם קשיים כלכליים חריפים שנובעים ממגפת הקורונה, מהסנקציות שהוטלו על המדינה בעקבות תוכנית הגרעין שלה ואסונות טבע שהיו באזור לאחרונה.

"ליבו של העם שלנו כואב לאחר שראה את הרזון של קים", צוטט אזרח אנונימי על ידי הטלוויזיה הממלכתית. "כולם אומרים שהדמעות עולות בעיניהם באופן טבעי".

אם לשפוט מהתמונות שפורסמו לאחרונה, נראה שקים ירד הרבה במשקל. בעבר העריכו כי משקלו הוא כ-140 ק"ג, מה שהכניס אותו לקבוצת סיכון בעקבות "השמנת יתר קשה מאוד", וצופים בקוריאה הצפונית מעריכים שקים איבד בין 10 ל-20 ק"ג בתקופה האחרונה.

לצד הניסיון להראות כי יש תמיכה במנהיג, המומחים טוענים כי הסיקור בדבר משקלו של קים הוא במטרה להגביר את הנאמנות למשטר, ולהציג את קים כמנהיג "מסור וחרוץ". בסוכנות הידיעות איי.אף.פי נכתב כי "המסר שפיונגיאנג מעבירה הוא שקים הוא מנהיג שעובד קשה מאוד עבור בני עמו, אפילו במידה שהוא מדלג על ארוחות ומוריד במשקל".

יאנג מו ג'ין, פרופ' מאוניברסיטת לימודי קוריאה הצפונית, אמר כי זה לא סביר שהירידה החדה של קים במשקל היא סימפטום לבריאות לא טובה, מכיוון שהוא השתתף במספר אירועים ציבוריים החודש. "אף אחד לא באמת יכול לדעת למה הוא ירד במשקל. מה שברור, מצילומי הטלוויזיה הממלכתית, הוא שהמשטר רוצה שהעולם יחשוב שאנשים אוהבים ומטפלים במנהיג שלהם, עד לנקודה בה הם יבכו על הופעתו הרזה".

YOU MIGHT ALSO LIKE