תשוקה הרסנית: סוכנת אמריקאית התאהבה נואשות בגבר לבנוני ומסרה סודות צבאיים לחיזבאללה - קיבלה גזר דין קשה במיוחד
"רק רציתי שיאהבו אותי בזקנתי", אמרה מרים תומפסון שמסרה מידע רגיש וחשפה עשרות סוכנים אמריקנים במזרח התיכון בערמות מידע שהעבירה לארגון חיזבאללה

הבלשנית מרים 'טאהא' תומפסון, בת ה-62, נידונה ביום רביעי ל-23 שנות מאסר בגין העברת שמות מסווגים של מקורות מודיעין אמריקניים בעיראק לידי גבר עימה הייתה מעורבת רומנטית ואשר פעל בארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה.

 

תומפסון, אזרחית ארה"ב ילידת לבנון, שהתגוררה ברוצ'סטר, מינסוטה, עבדה מעבר לים כקבלנית שפות עבור צבא ארה"ב בשנת 2017, כשהחלה במערכת יחסים במסגרת צ'אט וידאו עם אדם שזוהה כ"שותפה הבלתי מזוהה" במסמכים.

היא פיתחה עניין רומנטי בגבר, כשהיא מודעת לכך שיש לו קשרים גם לממשלת לבנון וגם לחיזבאללה, בין היתר הוא גם התגאה בקבלת טבעת במתנה אישית ממנהיג חיזבאללה חסן נסראללה. על פי הדיווחים, תומפסון הוקצתה לשרת במתקן כוח משימה-מיוחד בארביל (עיראק) בדצמבר 2019, כאשר ארה"ב פתחה בתקיפות אוויריות נגד ארגון הטרור הנתמך על ידי איראן, קטייב חיזבאללה (KH), ארגון שתקף בסיסים בהם הוצבו אנשים אמריקנים.

תקיפה אווירית של ארה"ב בינואר 2020 כידוע הרגה את מייסד KH אבו מהדי אל-מוהאנדיס יחד עם הגנרל האיראני קאסם סולימאני.

לאחר מותו של סולימאני, הגבר של תומפסון ביקש ממנה למסור מידע על הנכסים האמריקניים בעיראק שסייעו לצבא ארה"ב לפגוע בגנרל האיראני.

תומפסון העידה בבית המשפט כי ידעה שהמידע יועבר לארגון הטרור הלבנוני בחסות איראן וגילתה אותו בכל מקרה.

על פי משרד המשפטים האמריקני (DOJ), תומפסון "החלה לגשת לעשרות תיקים הנוגעים למקורות מודיעין אנושיים, כולל שמות אמיתיים, נתוני זיהוי אישיים, מידע רקע, ותצלומים של הנכסים האנושיים, וכן למברקים מבצעיים המפרטים מידע על הנכסים שסופקו. לממשלת ארה"ב".

"כשנעצרה על ידי ה-FBI ב-27 בפברואר 2020, תומפסון היתה במהלך שימוש בגישה שלה למידע מסווג של הגנה לאומית כדי לספק לקושריה את זהותם של לפחות שמונה נכסי אנוש חשאיים; לפחות 10 יעדים בארה"ב; וטקטיקות, טכניקות ונהלים מרובים", מסרו ב-DOJ.

על פי הדיווחים, בחיפוש בבית מגוריה התגלתה הערה בכתב יד בערבית שהוסתרה מתחת למזרנה, ובה "מידע מסווג ממערכות מחשב של משרד ההגנה (DOD), המזהה נכסי אנוש בשמם" והמזהיר פעילי חיזבאללה כי חוקרי ה-DOD מרגלים אחריהם.

היא הודתה שהעבירה מידע מסווג בשל "אינטרס רומנטי", וטענה כי חשבה שהוא עשוי להיות קשור לא לחיזבאללה אלא למפלגה פוליטית שיעית יריבה, שנקראה אמל.

פקידי DOJ ותובעים פדרליים כינו את התנהלות תומספון "חרפה", "בגידה במדינה ועמיתים", ו"איום חמור על ביטחון המדינה".

התובעים ביקשו עונש של 30 שנה בשל "היותה איום ממשי על כוחות ארה"ב ובעלי בריתם". היא עצמה ביקשה להקל על גזר הדין שלה ביום רביעי בטענה שהיא "אוהבת" את אמריקה וחייליה ו"לא התכוונה לפגוע בהם, או לגרום נזק לביטחון הלאומי שלנו". "פשוט רציתי שיהיה מישהו שיאהב אותי בזקנתי, ומכיוון שהתייאשתי מהאהבה שכחתי את מי שאני לתקופה קצרה", אמרה והתחננה שלא תוכל לבלות את ימיה עם נכדיה.

העוזר התובע הכללי, ג'ון סי. דמרס, אמר כי גזר הדין של תומפסון "משקף את חומרת הפגיעה באמונו של העם האמריקני, של המקורות האנושיים שסיכנה, ושל הכוחות שעבדו לצדה כחברים ועמיתים".

היא תשתחרר בגיל 81.

YOU MIGHT ALSO LIKE