המתיחות במפלגה הדמוקרטית: אחרי שנדרשה 'להבהיר' את דבריה, עומאר מאשימה את הדמוקרטים ב"אסלאמופוביה"
חברת הקונגרס, שהשוותה בין ארה"ב וישראל לחמאס והטאליבן, טוענת לניסיונות "בלתי נסבלים" מצד עמיתיה למפלגה להשתיק אותה

אילהאן עומאר, חברת הקונגרס הדמוקרטית-פרוגרסיבית, טענה הבוקר (חמישי) ל"הטרדה והשתקה" מתמדת מצד קבוצת דמוקרטים בבית הלבן, בעוד המתח בתוך המפלגה הדמוקרטית ממשיך להחריף.

חברת הקונגרס האמריקני, אילהאן עומאר (צילום: Getty Images)

אתמול 12 חברי המפלגה הדמוקרטית חתמו על הצהרה הדורשת מעומאר "להבהיר" את האמירות שלה, אחרי שהשוותה את ישראל וארצות הברית לארגוני הטרור חמאס והטאליבן. וכך עשתה עומאר, רק שהתבטאה בחריפות נגד חבריה הדמוקרטים והאשימה אותם באסלאמופוביה.

"זה מביך עבור הקולגות שלי, שבד"כ מתקשרים אלי כשהם זקוקים לתמיכה שלי, כאשר הם מוציאים הצהרה לתקשורת הדורשת ממני 'להבהיר' את טענותיי, במקום פשוט להתקשר אליי", אמרה עומאר. "האסלאמופובים שחתמו על ההצהרה הזאת הם פוגעניים. ההטרדה וההשתקה המתמדת נגדי מצד החותמים על ההצהרה, הם בלתי נסבלים".

"ציון אירועים שקרו על ידי ישראל, ארה"ב, חמאס והטאליבן, זוהי לא השוואה או 'דעה קדומה'. אתם יכולים לנסות לערער את העובדות האלה, או לשלול מהקורבנות את הצדק המגיע להם, אך ההיסטוריה לימדה אותנו שאי אפשר להסתיר את האמת או להשתיק אותה לנצח".

כזכור, עומאר גררה גינוי חריף משני צידי המפה הפוליטית, אחרי שפרסמה ציוץ בחשבון הטוויטר שלה, שם הכניסה את ארה"ב וישראל לאותה קטגוריה עם ארגוני טרור איומים.

לי זלדין הרפובליקני אמר בתגובה לדבריה כי "יש לסלק את עומאר מוועדת החוץ של הבית הלבן. היא לא הייתה צריכה להתמנות לוועדה מלכתחילה".

בריאן מאסט, חבר המפלגה הרפובליקנית, אמר כי דבריה של עומאר הם "מגעילים לחלוטין. איבדתי שתי רגליים ואצבע כשהגנתי על ארה"ב ונלחמתי בטרוריסטים אסלאמיים קיצוניים, כאלה שעומאר מגינה עליהם כעת. היא פסולה לחלוטין מלשרת את המדינה שלנו".

אתמול, כאמור, 12 חברי המפלגה הדמוקרטית דורשים מעומאר "להבהיר" את הציוץ שפרסמה."השוואת ארה"ב וישראל לחמאס והטליבאן היא פוגענית ומוטעית באותה מידה", נכתב בהצהרה, אותה הוביל בראד שניידר הדמוקרטי. "התעלמות מההבדלים בין דמוקרטיות שפועלות על פי שלטון החוק, לבין ארגונים בזויים העוסקים בטרור, במקרה הטוב מבטלת את הטיעון, ובמקרה הרע משקפת דעות קדומות עמוקות".

"ארה"ב וישראל אינן מושלמות, וכמו כל הדמוקרטיות, לפעמים ראויות לביקורת. אך ההשוואה שעומאר עושה, נותנת כיסוי לקבוצות הטרור. אנו קוראים לחברת הקונגרס להבהיר את דבריה, בהם היא מציבה את ארה"ב וישראל באותה קטגוריה כמו החמאס והטאליבן".

YOU MIGHT ALSO LIKE