״יומיים אחרי זה חזרו אליי מ-Dream Works לקבוע פגישה״
אחרי שהפיקה כל תוכנית ענק בישראל, זכתה בפרס אופיר ונבחרה לרשימת 30 מתחת ל-30, רותם הגיעה לכבוש את תעשיית הטלויזיה ההוליוודית עם סדרה חדשה שבדרך ופרוייקטים רבים בהתפתחות

רותם עלימה היא מפיקת סרטים, פרסומות וסדרות. ״במהלך הקריירה שלי עבדתי עם גופי ממשלה, הפקתי לנשיא מדינת ישראל ראובן רובי ריבלין, הפקתי את עונה 13 בארץ נהדרת, עבדתי על פרסומות ענקיות למותגים בינלאומיים, זכיתי בפרס אופיר, באוסקר הסטודנטים האמריקאי ובעוד פרסים רבים ברחבי העולם ונבחרתי לרשימת 30 מתחת ל-30 של המגזין פורבס (באותה שנה עם גל גדות)״.

״עברתי לארה״ב לפני שנתיים וחצי. מאז שהייתי ילדה קטנה חלמתי להיות מפיקה בהוליווד, לא ידעתי מה זה אומר ומה אני צריכה לעשות כדי להגשים את החלום הזה אבל עבדתי לקראתו עוד מימי התיכון. בארץ הגעתי כבר לתקרת הזכוכית, הגעתי לטופ, עשיתי הפקות גדולות, עבדתי עם האמנים הכי מוכשרים, הגעתי לכל יעד שהצבתי לעצמי והרגשתי שהגיע הזמן להעלות מדרגה לליגה של הגדולים. הרגשתי שהייתי דג גדול בבריכה קטנה ורציתי להיות ליוויתן באוקינוס״.

 

לא עוצרת! פרוייקטים רבים באופק. רותם עלימה

 

מה את הכי אוהבת בארה"ב?

שהכל פה בגדול ויש פה הזדמנויות כל הזמן, בכל מקום ולכולם. אם יודעים לזהות אותן אפשר לפתוח כל דלת שרוצים. כל בן אדם שאתה פוגש מכיר מישהו שמכיר מישהו שיכול לעזור לך, כל שיחה רנדומלית עם בן אדם יכולה להתפתח לפרויקט פוטנציאלי.

מה הדבר שהכי חסר לך בחיים כאן?

המשפחה שלי, אני מאוד קשורה אליהם. אנחנו משפחה מאוד גדולה וחמה והגעגועים אליהם רבים. לשמחתי, הם מבינים שלהיות פה זה הדבר שהכי נכון לי אז הם מאוד תומכים ומפרגנים.

למה את הכי פחות מתגעגעת אליו בארץ?

התורים הצפופים בכל מקום

לאילו אטרקציות את אוהבת ללכת במקום מגוריך או במדינה כולה?

אני מאוד אוהבת את הפארקים הלאומיים פה, הם כל כך יפים ועצומים שזה לא נתפס.

מה יעד הנופש המועדף עליך בארה"ב?

באופן מוזר ושלא ממש אופייני לי, כי אני הכי בת אדם של טבע, שקט, עצים וציוץ ציפורים, איכשהו המקום המועדף עליי לחופשה בארה״ב זה לאס וגאס. משהו באנרגיה שם פשוט עושה לי שמח בלב.

ספרי על מקרה מצחיק / הזוי שקרה לך במהלך שהותך כאן 

נסעתי באובר מאוחר בלילה והנהג התחיל לפתח שיחה, האמת שהייתי עייפה וזה הדבר האחרון שהתחשק לי אבל הייתי מנומסת ועניתי על השאלות שלו. מפה לשם הוא סיפר לי שהוא עובד ב-Dream Works וביקש ממני לשלוח לו את הפרטים שלי. הייתי בטוחה שהוא סתם מנסה להתחיל איתי אבל אמרתי יאללה נשלח לו מייל מה יש להפסיד. יומיים אחרי זה חזרו אליי מ-Dream Works לקבוע פגישה ולדבר על פרויקט ואז הגיעה הקורונה.

 

אחרי שכבשה את ישראל הגיעה לכבוש את אמריקה. רותם עלימה

 

איך את חוגגת את החגים כאן?

לשמחתי קצת אחרי שעברתי לפה הכרתי משפחה ישראלית מדהימה שסוג של אימצו אותי ועוד כמה חבר׳ה ישראלים פה. הם מזמינים אותנו לכל החגים, עושים איתנו ארוחות ערב אחת לשבוע, דואגים לנו כמו הורים אמיתיים. אני אוהבת ומעריכה אותם כל כך, אני מוקירה תודה שזכיתי בהם.

במה לדעתך מקום מגורייך עדיף על פני ערים אחרות?

מזג האוויר, הקהילה הישראלית החמה והתומכת, הטבע המהמם והכי חשוב תעשיית הסרטים.

מה המקום באזור מגוריך שאליו שאת הולכת כדי לספוג "אווירה ישראלית"?

הבית שלי

היכן את רואה עצמך עוד 10 שנים?

שואו ראנרית ומפיקה סדרות מצליחות לטלוויזה האמריקאית, נשואה ועם 2-3 ילדים. בימים אלו אני כותבת סדרה וכשהקורונה תסתיים אני אתחיל פגישות פיצ׳ינג בשאיפה למכור אותה.

מה הדבר הכי קשה עבורך במנטליות האמריקאית?

שצריך לקבוע עם חברים שיחות או פגישות שבועיים מראש.

האם היית מעדיפה להיות בישראל בתקופה הזאת של מגפת הקורונה?

לא, אני שמחה מאוד להיות באל איי, האווירה פה הרבה פחות לחוצה מבישראל כרגע.

על מה בתקופה הזאת של מגפת הקורונה את הכי אסירת תודה?

ההזדמנות לעצור את מירוץ החיים ולנשום עמוק, להתעדכן יותר עם משפחה וחברים, הזמן להקדיש לפיתוח וכתיבת הסדרה שלי ביחד עם התסריטאית המוכשרת שעובדת איתי, ההתכנסות פנימה וההתפתחות האישית.

 

 

איך את מעבירים את ימי ההסגר?

הרבה שיחות זום, הרבה כתיבה, מדיטציות, בישולים, סיבובים בשכונה המהממת שאני גרה בה.

מה הדבר הכי הזוי / מוגזם שרכשת לימי ההסגר?

כשהתחיל הטירוף קניתי מלא אוכל שאני לא אוכלת כי זה מה שנשאר, לדוגמא מיקס של פלאפל אינסטנט, כל פעם שאני פותחת את הארון ורואה את זה, זה משעשע אותי.

כשנחזור לשגרה, מה לדעתך יהיה הדבר הראשון שתעשי?

ארוחת שישי גדולה עם חברים

האם את עובדת בתקופת הקורונה? אם כן, מה במה את עוסקת? או איך התאמת את עבודתך לתקופת הבידוד?

תעשיית הבידר דיי בהקפאה עכשיו אז אני מקדישה את הזמן שלי לכתיבה ותחקיר. בנוסף אני עובדת עם במאי מניו יורק ואנחנו מנסים להרים פרוייקט משותף.

האם גם בימים כאלו אתה מרגישה את האחדות של הישראלים שחיים פה? או כל אחד לעצמו?

לגמריי, אישה ישראלית שלא הכרתי פנתה אליי בפייסבוק וביקשה לבוא להביא לי משהו, בפעמים הראשונות סרבתי ואז הסכמתי והיא באה אליי הביתה עם מלא אוכל טעים בטירוף שהיא בישלה ואפתה בשבילי. התרגשתי עד דמעות!

טיפ לישראלי המתחיל בארה"ב

לבוא עם הרבה אורח רוח ונשימה, להבין שלדברים לוקח זמן לקרות וצריך לעבוד על זה כל הזמן, לבנות לבנה אחר לבנה, צעד אחר צעד ולהמשיך להאמין גם אם לא רואים את הסוף. לכבד כל אדם שאתם פוגשים, אתם לא יודעים מתי תפגשו שוב.

יש לך משהו נוסף מעניין לספר על עצמך?

הקמתי ואני מנהלת קהילה של יוצרי קולנוע ישראלית בלוס אנג׳לס ועכשיו עם הקורונה התחלנו לשתף פעולה גם עם קולנוענים ישראלים מניו יורק. אנחנו עושים מפגשים אחת לחודש (עכשיו בגלל הקורונה זה און ליין ועושים אחת לשבועיים) שבהם אנחנו מעבירים הרצאות ושיחות עם יוצרים שונים, משתפים פעולה, מעבירים עבודות ופרוייקטים. קהילה מאוד פעילה, חמה ואוהבת. 

 

אם מישהו שקורא את זה ורוצה לקחת חלק מוזמנים לפנות אליי באינסטגרם ואני אוסיף אתכם rotem.alima@

 

YOU MIGHT ALSO LIKE