בדרך חזרה מחופשה במקסיקו: חמושים פתחו באש לעבר משפחה אמריקאית, בן 13 נהרג
בבית החולים בעיר מונטריי נאבקים על חייהם של שני נוסעים נוספים, גבר בן 48 וילד בן 10, שנפצעו במארב הקטלני. פצועה בת 42 מאושפזת במצב בינוני; לא ידועה זהותם של בני המשפחה, אולם במקסיקו דווח כי רכביהם היו בעלי לוחית רישוי מאוקלהומה

רשויות החוק במקסיקו מחפשות אחר החמושים שארבו במהלך סוף השבוע למשפחה אמריקאית, פתחו לאש לעברם ורצחו נער בן 13. ארבעה קרובי משפחה נוספים נפצעו באירוע, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

הרכב הקדמי של המשפחה לאחר התקרית הקטלנית (צילום: Getty Images)

תחילת האירוע בערב יום שבת, אז נסעה המשפחה בשני כלי רכב לאורך כביש מהיר העובר במקביל לגבול ארה"ב-מקסיקו. טרם התקבלו אישורים רשמיים, אך בתקשורת המקומית במקסיקו דווח כי הרכבים היו בעלי לוחית רישוי של אוקלהומה.

לפי המשטרה המקומית, בסמוך לעיר סיודד מייר (Ciudad Mier), רכב SUV ובו החמושים עקף את שני הרכבים, בלם בפתאומיות וגרם לרכב הקדמי להנתגש בו. בשלב זה יצאו מספר חמושים מהרכב ופתחו באש. על פי הודעת החוקרים במדינת טמאוליפס, ארבעת הפצועים וההרוג ישבו ברכב הקדמי. לא נמסר עדכון בנוגע לקרובי המשפחה ברכב השני.

לואיס אנריקה אורוזקה, בכיר במשרד התובע במדינת נואבו לאון הסמוכה, מסר כי תחילה הפצועים פונו לבית חולים מקומי בסיודד מייר, ובהמשך הם הועברו למרכז רפואי מתקדם יותר בעיר מונטריי. עוד מסר כי בין הפצועים ישנם גבר בן 48 וילד בן 10 המאושפזים במצב קשה, כמו גם אישה בת 42 המאושפזת במצב בינוני, אך יציב.

המשפחה הייתה בדרכה חזרה לארה"ב מחופשה במדינת סן לואיס פוטוסי, ולא ברור מדוע הם בחרו לנסוע בכביש המסוכן בשעות החשכה. לפי אורוזקה, מדובר באזור שבו כמה קרטלי סמים נלחמים על השטח, דבר שמוביל לאירועים אלימים כפי שקרה בסופ"ש.

ימים בודדים לפני חג המולד, משרד החוץ האמריקאי פרסם אזהרת מסע חריגה לכמה אזורים במקסיקו, לרבות לטמאוליפס: "חמושים השייכים לארגוני פשיעה שונים מצבעים סיורים לאורך הגבול, וקיימת סכנה לחטיפות ואירועים אלימים נוספים", אמרו במשרד החוץ על האזור בו המשפחה נסעה.

חוקרי המשטרה במקסיקו מחפשים אחר החמושים שפתחו באש לעבר המשפחה (צילום: Getty Images)

האירוע הקשה במקסיקו התרחש כחודשיים לאחר ש-9 בני משפחה אמריקאית נורו למוות במארב בצפון-מערב המדינה. גם אז היה מדובר במארב בזמן נסיעה, ובמהלך האירוע הקטלני נרצחו 3 נשים, 4 ילדים ו-2 תינוקות. שבעה ילדים נוספים, שחלקם נפצעו, שרדו את התופת.

ההרוגים היו שייכים למשפחת לה-ברון, משפחה מורמונית שבחרה לעזוב את ארצות הברית לפני קצת פחות ממאה שנים. לפני כשבוע נעצר פידל אלחנדרו וייאגס, מפקד המשטרה בעיירה חאנוס שבמדינת צ'יוואווה בחשד למעורבות במארב הקטלני.

חוליאן לה-ברון, דובר המשפחה, אמר בתגובה להודעה על מעצרו של וייאגס כי הוא אינו מופתע כלל: "כל אזור צפון-מערב מקסיקו מוכר כמקום שבו שוטרים עובדים עבור קרטלי הסמים. אפילו תיכוניסטים יודעים את זה, לא מדובר באיזו תעלומה גדולה".

YOU MIGHT ALSO LIKE