"התחסנו ומהר": למעלה מ-1,300 קורבנות עד כה במגיפת השפע
המחלה שפקדה השנה מוקדם מהרגיל את ארה״ב ממשיכה לגבות חיי אדם, עשרות אלפי אשפוזים. נשים בהיריון, ילדים, וקשישים קיבלו הוראות מיוחדות, בינתיים אין סימנים להיחלשות הווירוס

לפחות 1,300 בני אדם איבדו את חייהם עד עתה בעונת השפעה הקשה שידעה ארה"ב בעשור האחרון, כך על פי דיווח של ה-CDC.

למעלה מ-2.6 מיליון מקרי תחלואה, וכ-23,000 אישפוזים נוספו לנתון המדאיג. מתוך סך מקרי המוות, 10 הם של ילדים, ארבעה מתוכם השבוע.

כ-1300 מקרי מוות בחודשיים (צילום: shutterstock)

השפעת הקדימה השנה להתפשט ברחבי דרום ארה"ב שם הפכה למגפה מדבקת, אך בשלב זה מדובר לא רק בדרום ארה״ב אלא בכל מדינות ארה״ב מלבד אלסקה שבה לא נרשמו עדיין מקרי תחלואה.

הווירוס העיקרי המתפשט עתה הוא אינפלואנזה מסוג VICTORIA-B והסימפטומים העיקריים שלו הם חום, צמרמורות, כאב גרון, אף נוזל או דחוס, כאבי שרירים, כאבי ראש, ולעתים אף הקאות ושלשולים.

ה-CDC ממליץ ״מהרו להתחסן״ (צילום: ABCNews)

על פי ה-CDC על החולים הנמצאים בסיכון לסיבוכים (נשים בהיריון, חולי אסטמה ולב, ובני אדם מעל גיל 65 ומתחת לגיל 5) ליטול תרופות אנטיויראליות באופן מידי במידה וחלק מהתסמינים מופיעים אצלם.

כדי להימנע מסיבוכים כדלקת ריאות, או חום גבוה העלולים לגרור אישפוז, ממליץ ה-CDC לנקוט את צעדי המניעה הבאים: שטיפת-ידיים יסודית, הימנעות ממגע עם אנשים חולים, הימנעות ממגע מיותר עם האוזניים, האף והפה, וחשוב מכל קבלת חיסון (שלמרות שיעילותו הוטלה בספק) שמצליח למנוע את רוב הסיכונים לסיבוכים העלולים להיגרם מהמחלה.

אם השפעת נפוצה באזור מגוריכם עדיין לא מאוחר מדי לקבל זריקה. החיסון לא ימנע את כל סוג השפעת אך יפחית את חומרת המחלה, את הסיכוי לאשפוז, ויקל על המשך הסימפטומים.

YOU MIGHT ALSO LIKE